Reflexiunea artistică ca element al culturii muzicale a elevilor
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
813 13
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-30 09:19
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.036:78 (13)
Education (14707)
Music (1814)
SM ISO690:2012
MORARI, Marina. Reflexiunea artistică ca element al culturii muzicale a elevilor. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2014, nr. 1(83), pp. 15-18. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1(83) / 2014 / ISSN 1810-6455

Reflexiunea artistică ca element al culturii muzicale a elevilor
CZU: 37.036:78

Pag. 15-18

Morari Marina
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 11 august 2017


Rezumat

Reflexiunea artistică vine să întregească experienţa artistică. Analiza fenomenului din perspectiva filozofiei şi psihologiei ne-a permis să definim reflexiunea artistică, să determinăm impactul acesteia în procesul de formare a culturii muzicale a elevilor. Necesitatea reflexiunii în procesul de educaţie artistică are la bază supoziţia potrivit căreia studiul operelor de artă poate fi extins dincolo de cadrul educaţiei estetice. Cultura muzicală, ca finalitate definitorie a educaţiei muzicale, se constituie din experienţa muzicală şi competenţa muzicală. În formarea culturii muzicale este necesară acumularea experienţei de receptare a muzicii, interpretare muzicală și creație muzicală elementară. Prin reflexiunea artistică se creează sau re-creează conţinutul artistic și se revizuie/edifică propriul Eu. Acest tip de reflexiune operează cu lumea subiectivă, interioară a omului şi se bazează pe toate funcţiile/sferele psihicului. Actul de reflexiune artistică reuneşte o succesiune de stări. Prin reflexiune elementele inconştiente devin conştiente și omul se identifică cultural.

The artistic reflection comes to complement the artistic experience. The analysis of the phenomenon from the perspective of the psychology philosophy allowed us to define the artistic reflection, determine its impact in the formation process of the pupils’ musical culture. The reflection necessity in the process of artistic education is grounded on supposition, according to which the study of the works of art may be extended outside the framework of the aesthetic education. Musical culture, as a major finality of musical education that constitutes of musical experience and musical competence. Musical culture, as a defining finality of the musical education, is constituted from the musical education and competence. While forming the musical culture, it is necessary to accumulate the experience of music reception, musical performance and music elementary creation. Through the artistic reflection, we create or re-create the artistic content, and we revise/build own Me. This type of reflection operates as the subjective, inner world of the person and it is based on all the functions/spheres of the psychic. The act of artistic reflection reunites a succession of states. Through reflection, the unconscious elements become conscious ones and the man culturally identifies himself.

Cuvinte-cheie
Artistic reflection, types of reflection, musical education,

artistic act