Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
813 13 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-10-30 09:19 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.036:78 (13) |
Education (14707) |
Music (1814) |
SM ISO690:2012 MORARI, Marina. Reflexiunea artistică ca element al culturii muzicale a elevilor. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2014, nr. 1(83), pp. 15-18. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 1(83) / 2014 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.036:78 | ||||||
Pag. 15-18 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Reflexiunea artistică vine să întregească experienţa artistică. Analiza fenomenului din perspectiva filozofiei şi psihologiei ne-a permis să definim reflexiunea artistică, să determinăm impactul acesteia în procesul de formare a culturii muzicale a elevilor. Necesitatea reflexiunii în procesul de educaţie artistică are la bază supoziţia potrivit căreia studiul operelor de artă poate fi extins dincolo de cadrul educaţiei estetice. Cultura muzicală, ca finalitate definitorie a educaţiei muzicale, se constituie din experienţa muzicală şi competenţa muzicală. În formarea culturii muzicale este necesară acumularea experienţei de receptare a muzicii, interpretare muzicală și creație muzicală elementară. Prin reflexiunea artistică se creează sau re-creează conţinutul artistic și se revizuie/edifică propriul Eu. Acest tip de reflexiune operează cu lumea subiectivă, interioară a omului şi se bazează pe toate funcţiile/sferele psihicului. Actul de reflexiune artistică reuneşte o succesiune de stări. Prin reflexiune elementele inconştiente devin conştiente și omul se identifică cultural. |
||||||
Cuvinte-cheie Artistic reflection, types of reflection, musical education, artistic act |
||||||
|