Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2018-08-21 22:33 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
785/788 (3) |
Instrumental music. Symphonic music. Grouping of instruments. Ensemble music (274) |
![]() ŢĂRANU, Cornel. Întâlniri cu Ligeti. In: Arta , 2016, nr. 2(AAV), pp. 21-24. ISSN 2345-1181. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | |||||||
Numărul 2(AAV) / 2016 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | |||||||
|
|||||||
CZU: 785/788 | |||||||
Pag. 21-24 | |||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
Rezumat | |||||||
Am avut mai multe întâlniri „directe” cu Ligeti, pe care l-am cunoscut şi revăzut la Festivalul de la Darmstadt, în jurul anilor ’70, dar şi la un master class la Aix-en-Provence, în 1978. Întâlnirile „indirecte” au fost numeroase, fie că am ascultat şi analizat majoritatea creaţiilor sale, multe dintre ele în cadrul cursului de compoziţie la Academia de Muzică „Gh. Dima” din Cluj, fie ca interpret al muzicii sale, cu lucrări programate de Ansamblul „Ars Nova”, sau de Orchestra de cameră a Filarmonicii din Cluj, unde am dirijat repetiţiile lucrării „Ramifications” pentru Bienala din Zagreb 1971. Câteva dintre aceste activităţi au avut ecou în cele două scrisori primite de la Ligeti. Un ecou la fel de important a fost scrisoarea de mulţumire pe care i-a trimis-o compozitoarei Dora Cojocaru, a cărei teză de doctorat consacrată creaţiei sale, realizată sub îndrumarea mea, a avut parte de aprecierile sale mai mult decât elogioase. După cursurile de măiestrie cu Olivier Messaien şi întâlnirile cu Iannis Xenakis, contactul cu omul şi creatorul Ligeti au avut un impact puternic în activitatea mea creatoare. |
|||||||
Cuvinte-cheie Ligeti, Bienala din Zagreb, creaţie componistică, muzică contemporană, relaţii interculturale |
|||||||
|