Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1026 54 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-18 15:52 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[316.77:008+32.019.5](091) (1) |
Sociology of culture. Cultural context of social life (806) |
Civilization. Culture. Progress (824) |
Politics (2976) |
SM ISO690:2012 ENACHI, Valentina. Comunicarea interculturală versus propaganda: aspecte istorice. In: Analele Ştiinţifice ale Universităţii de Studii Europene din Moldova, 2016, nr. V(1), pp. 60-69. ISSN 2435-1114. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Analele Ştiinţifice ale Universităţii de Studii Europene din Moldova | |||||||
Numărul V(1) / 2016 / ISSN 2435-1114 | |||||||
|
|||||||
CZU: [316.77:008+32.019.5](091) | |||||||
Pag. 60-69 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
În lucrarea de faţă se înaintează problema de a elucida tehnicile şi tacticile propagandei cu ajutorul cărora statul sovietic a reuşit să impună o singură ideologie în mentalităţile colective. Drept studiu de caz serveşte situaţia din Republica Sovietică Socialistă Moldovenească în anii 70 ai sec. XX. Obiectivele articolului vizează problemele comunicării interculturale din Republica Sovietică Socialistă Moldovenească, care au fost acoperite de propaganda sovietică. Instrumentele propagandistice ale epocii ce au creat stări de spirit şi au generat comportamente sociale sunt analizate în partea a doua a lucrării. Paralel au fost identificate sloganele, temele, tipurile de mesaje din presa scrisă referitoare la subiectul dat. Tehnicile propagandei: “Acordarea de apelative; Generalităţi strălucitoare şi epatante; Greşeala atribuirii; Transferul; Vagonul muzicanţilor; Mărturia; Oameni obişnuiţi” ş.a. sunt exemplificate şi analizate detaliat. |
|||||||
Cuvinte-cheie propaganda, mass-media, deznaţionalizare, mesaje, interculturalitate, rietenie, slogane |
|||||||
|