Comunicarea interculturală versus propaganda: aspecte istorice
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1026 54
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 15:52
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[316.77:008+32.019.5](091) (1)
Sociology of culture. Cultural context of social life (806)
Civilization. Culture. Progress (824)
Politics (2976)
SM ISO690:2012
ENACHI, Valentina. Comunicarea interculturală versus propaganda: aspecte istorice. In: Analele Ştiinţifice ale Universităţii de Studii Europene din Moldova, 2016, nr. V(1), pp. 60-69. ISSN 2435-1114.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Analele Ştiinţifice ale Universităţii de Studii Europene din Moldova
Numărul V(1) / 2016 / ISSN 2435-1114

Comunicarea interculturală versus propaganda: aspecte istorice
CZU: [316.77:008+32.019.5](091)

Pag. 60-69

Enachi Valentina
 
Universitatea de Studii Europene din Moldova
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 21 iunie 2016


Rezumat

În lucrarea de faţă se înaintează problema de a elucida tehnicile şi tacticile propagandei cu ajutorul cărora statul sovietic a reuşit să impună o singură ideologie în mentalităţile colective. Drept studiu de caz serveşte situaţia din Republica Sovietică Socialistă Moldovenească în anii 70 ai sec. XX. Obiectivele articolului vizează problemele comunicării interculturale din Republica Sovietică Socialistă Moldovenească, care au fost acoperite de propaganda sovietică. Instrumentele propagandistice ale epocii ce au creat stări de spirit şi au generat comportamente sociale sunt analizate în partea a doua a lucrării. Paralel au fost identificate sloganele, temele, tipurile de mesaje din presa scrisă referitoare la subiectul dat. Tehnicile propagandei: “Acordarea de apelative; Generalităţi strălucitoare şi epatante; Greşeala atribuirii; Transferul; Vagonul muzicanţilor; Mărturia; Oameni obişnuiţi” ş.a. sunt exemplificate şi analizate detaliat.

In this study we talk about the problem to elucidate the propaganda techniques and tactics. With these techniques and tactics the Soviet State managed to impose only one ideology in the collective mentalities. The situation of Soviet Socialist Republic in the years 70 of the XXth century serves as a case study. The objectives of the article target the intercultural communication problems of Moldovan Soviet Socialist Republic, which have been covered by Soviet propaganda Propaganda tools of the era which created moods and generated social behaviors are analyzed in the second part. In the same time, the slogans the themes, the message types of the written press about this subject were identified The propaganda techniques :" Giving nicknames; brilliant overviews; mistake award; transferring; musician's wagon; the testimony; ordinary people " and so on are exemplified and analyzed in detail

Cuvinte-cheie
propaganda, mass-media, deznaţionalizare, mesaje, interculturalitate,

rietenie, slogane