Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
894 73 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-22 20:36 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.135 (28) |
Education (14723) |
SM ISO690:2012 CREANGĂ (DAVIDESCU), Elena. Perspective actuale de abordare a Modelelor de relaţii educaţionale prin prisma calităţilor de personalitate ale cadrului didactic. In: Vector European, 2014, nr. 2, pp. 247-253. ISSN 2345-1106. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Vector European | ||||||
Numărul 2 / 2014 / ISSN 2345-1106 /ISSNe 2587-358X | ||||||
|
||||||
CZU: 371.135 | ||||||
Pag. 247-253 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Există mai multe modele de analiză a relaţiei educaţionale. Unul din cele mai cunoscute este cel al lui
Bellack şi Davitz, care pornesc de la analiza limbajului ca instrument fundamental de comunicare. Există trei niveluri de
analitică şi investigate a relaţie profesor-elevi: structura globală a activităţii şcolare, studiul relaţiilor elementare şi
studiul comportamentelor induse prin aceste relaţii. Comunicarea educaţională este determinată nu numai de
caracteristicile psihologice ale profesorului şi elevului, ci şi de cele sociale. Elevii trebuie consideraţi ca fiinţe concrete, în
ansamblul determinărilor la care sînt supuşi, atât ca persoane, cât şi relaţiile dintre ei.
|
||||||
Cuvinte-cheie relaţie educaţională, comunicarea educaţională, relaţie profesor-elevi, activitate şcolară |
||||||
|