Digitalizarea – o nouă etapă în industria de modă
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
17 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-31 16:36
SM ISO690:2012
VESTE, Maia. Digitalizarea – o nouă etapă în industria de modă. In: Patrimoniul cultural de ieri – implicaţii în dezvoltarea societăţii durabile de mâine, Ed. 8, 8-9 februarie 2024, Chişinău. Iași – Chișinău-Lviv: 2024, Ediția 9, pp. 300-301. ISSN 2558 – 894X.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Patrimoniul cultural de ieri – implicaţii în dezvoltarea societăţii durabile de mâine
Ediția 9, 2024
Conferința "Yesterday’s cultural heritage – contribution to the development of tomorrow’s sustainable society"
8, Chişinău, Moldova, 8-9 februarie 2024

Digitalizarea – o nouă etapă în industria de modă

Digitaliation – a new stage in the fashion design


Pag. 300-301

Veste Maia
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 20 mai 2024


Rezumat

Comunicarea Digitalizarea – o nouă etapă în industria de modă relatează despre digitalizare ca una dintre cele mai populare tendințe în fashion design. Sunt prezentate aspecte revoluționare ale modei digitale, care au transformat complet industria fashion, evidențiind felul în care moda digitală permite designerilor să creeze articole de vestimentație într-un mediu virtual. În prima parte sunt relevate procesele digitalizării în industria de modă, în special utilizarea platformelor și softurilor digitale, care oferă o serie de avantaje atât pentru companii de producție vestimentară, cât și pentru consumatori. Prin intermediul inteligenței artificiale, tehnologiile au revoluționat toate sectoarele ale industriei de modă. Utilizarea instrumentelor digitale și tehnologiilor de modelare a îmbrăcămintei 3D, apariția cabinelor virtuale de probă și îmbrăcămintei inteligente au adus domeniul fashion design la o nouă etapă, permițând nu doar să atragă clienții cu capacitățile sale. Potrivit experților, datorită tehnologiei digitale, în următorii 10 ani, industria de modă se va schimba așa cum sa schimbat în ultimii 100 de ani. Capacitățile tehnologiilor digitale pentru crearea îmbrăcămintei simplifică procedurile de confecționare a vestimentelor și reduc costurile de producție economisind la proiectarea mostrelor pentru producția în masă, astfel reducând prejudicii ecologiei. Implementarea tehnologiilor virtuale va putea reduce volumul deșeurilor fizice și poluarea mediului în urma producției – chiar dacă noile colecții digitale sunt lansate de două ori pe săptămână. Cu siguranță, este un proces de consumare durabil și este exact ceea de ce are nevoie noua generație. Pe lângă faptul că moda digitală este mult mai ieftină, aici nu există limite în creație. Libertatea în utilizarea tehnologiilor de realitate virtuală oferă designerilor posibilități nelimitate de autoexprimare. Hainele digitale pot fi create din materiale și texturi fantastice și inexistente în realitate, pot avea combinații diverse de culori și nu întotdeauna se supun legilor fizicii. În al doilea compartiment sunt relatate oportunitățile tehnologiilor informaționale în dezvoltarea domeniului fashion design. Evoluția tehnologiilor, precum și popularitatea și accesibilitatea internetului au generat încă o nișă importantă în moda – „smart fashion” sau îmbrăcăminte inteligentă. Prezentarea abordează subiecte precum conceptul de vestimentație inteligentă și impactul său potențial în diverse domenii, tehnologia materialelor și țesăturilor inteligente, principiile de integrare a senzorilor în haine în diverse scopuri, evidențiind interacțiunea dintre utilizatori și îmbrăcămintea inteligentă. Studiul relatat în comunicare acoperă concepte esențiale pentru a familiariza cu universul fascinant al designului de modă digitală prin utilizarea software-urilor 3D pentru proiectarea, simularea și vizualizarea produselor de îmbrăcăminte digitală. Astăzi implementării tehnologiilor informaționale în domeniul design prezintă un interes deosebit pentru noua generație. Explorarea programelor digitale în design este cu adevărat, un moment de inspirație pentru studenții-designeri cu aspirații mari în industria fashion, marcând importanța adaptării la noile tendințe și tehnologii care transformă acest domeniu într-unul tot mai fascinant și mai dinamic.