Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-28 09:02 |
![]() PASCARU, Ana. Patrimoniul cercetării științifice în absorbția universitară: QWO VADIS. In: Patrimoniul cultural de ieri – implicaţii în dezvoltarea societăţii durabile de mâine, Ed. 8, 8-9 februarie 2024, Chişinău. Iași – Chișinău-Lviv: 2024, Ediția 9, pp. 238-239. ISSN 2558 – 894X. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Patrimoniul cultural de ieri – implicaţii în dezvoltarea societăţii durabile de mâine Ediția 9, 2024 |
||||||
Conferința "Yesterday’s cultural heritage – contribution to the development of tomorrow’s sustainable society" 8, Chişinău, Moldova, 8-9 februarie 2024 | ||||||
|
||||||
Pag. 238-239 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Provocările cărora societatea încearcă să le facă față s-au înmulțit și diversificat, datorită deschiderile Erei Informaționale. În acest sens, cunoașterea potențialului provocărilor cu ajutorul algoritmilor se demonstrează maturitatea societății de la disponibilitatea instituțiilor sociale de ale transforma în oportunități până la canalizarea energiilor acumulate. Discutăm despre capacitatea și reziliența instituțiilor responsabile de educarea membrilor societății și implementarea reformelor în toate domeniile de activitate, inclusiv în știință. Un domeniu în care deschiderile EI facilitează posibilități fără precedent în istorie în ceea ce privește noile orizonturi de cunoaștere și valorificare a oportunităților în cadrul cercetării științifice. Totodată aceste orizonturi puțin cunoscute la capitolul consecințe necesită a fi atent monitorizate în activitățile de cercetare științifică, dar și în raport cu patrimoniul cultural. Cu atât mai mult cu cât, în secolul XXI domeniul întrunind funcția publică a științei, corespondența nivelului de calificare în activitățile de cercetare a membrilor comunității, conexiunile cu centrele internaționale prin problemele abordate susține dezvoltarea economiei societății. Chiar dacă, activitățile din acest domeniu invocă și dificultăți în explorarea științifică contribuția sa la încetățenirea valorii adevărului în mediul comunitar rămâne a fi una de referință. Desigur organizațiile din domeniul științei devin responsabile pentru nivelul cercetării și rezultatele obținute, dar promovarea tradiției în cercetare prin intermediul școlilor. Tradiție în care cu instrumentarul reînnoit de deschiderile EI (tehnologii informaționale & comunicaționale, descentralizarea axiologică, digitalizarea) se formează tinerii |
||||||
|