Algoritmi pentru operațiile mentale
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
30 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (507)
Organization of instruction (560)
SM ISO690:2012
COSOVAN, Olga. Algoritmi pentru operațiile mentale. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2024, nr. 1-2(143-144), pp. 96-100. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10719480
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1-2(143-144) / 2024 / ISSN 1810-6455

Algoritmi pentru operațiile mentale

Algorithms for Intellectual Operations

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.10719480
CZU: 37.091

Pag. 96-100

Cosovan Olga
 
Centrul Educaţional Pro Didactica
 
 
Disponibil în IBN: 14 mai 2024


Rezumat

Pe parcursul anilor de studii, elevul asimilează, în afară de conținuturile curriculare, și modalitatea în care trebuie realizate diversele operații intelectuale, solicitate de sarcinile de lucru și de probele de evaluare. Recunoașterea verbului de comandă și a produsului așteptat nu se poate limita la explicația lexicografică a unuia dintre sensurile verbului și a unuia dintre sensurile substantivului-nume de produs așteptat. Combinarea celor doi termeni impune aplicarea unui algoritm posibil, iar ajustarea la materia școlară respectivă îl face specific. Algoritmul se completează prin mențiunile referite la modul de realizare a sarcinii. Aplicarea corectă a algoritmilor și alegerea strategiei de realizare a sarcinii este parte a competenței de a învăța, a ști să înveți, iar în ultimă analiză este cheia succesului academic și profesional.

Apart from the actual curricular content, over the years of schooling the student also assimilates the way in which various intellectual operations ought to be performed, as demanded by class/homework tasks and examinations. Recognition of the command verb and of the expected product cannot be limited to the dictionary definition of a meaning of the verb and a meaning of the noun naming the expected product. Combining these two terms demands the application of a possible algorithm; by adjustment to the specific school subject the algorithm becomes a specific one. The algorithm is completed through references to the way the task is to be fulfilled. Applying algorithms correctly and choosing the task fulfilment strategy is part of the learning and knowing how to learn competency, which, in the end, is a key to academic and professional success.

Cuvinte-cheie
algoritm, operaţie intelectuală, produs, item, termen, competenţă,

algorithm, intellectual operation, product, item, term, competency