Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091 (507) |
Organization of instruction (560) |
![]() COSOVAN, Olga. Algoritmi pentru operațiile mentale. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2024, nr. 1-2(143-144), pp. 96-100. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10719480 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 1-2(143-144) / 2024 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.10719480 | ||||||
CZU: 37.091 | ||||||
Pag. 96-100 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Pe parcursul anilor de studii, elevul asimilează, în afară de conținuturile curriculare, și modalitatea în care trebuie realizate diversele operații intelectuale, solicitate de sarcinile de lucru și de probele de evaluare. Recunoașterea verbului de comandă și a produsului așteptat nu se poate limita la explicația lexicografică a unuia dintre sensurile verbului și a unuia dintre sensurile substantivului-nume de produs așteptat. Combinarea celor doi termeni impune aplicarea unui algoritm posibil, iar ajustarea la materia școlară respectivă îl face specific. Algoritmul se completează prin mențiunile referite la modul de realizare a sarcinii. Aplicarea corectă a algoritmilor și alegerea strategiei de realizare a sarcinii este parte a competenței de a învăța, a ști să înveți, iar în ultimă analiză este cheia succesului academic și profesional. |
||||||
Cuvinte-cheie algoritm, operaţie intelectuală, produs, item, termen, competenţă, algorithm, intellectual operation, product, item, term, competency |
||||||
|