Limitele unei probe de evaluare: eseul informativ
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
27 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (507)
Organization of instruction (560)
SM ISO690:2012
CARTALEANU, Tatiana. Limitele unei probe de evaluare: eseul informativ. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2024, nr. 1-2(143-144), pp. 43-47. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10719400
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1-2(143-144) / 2024 / ISSN 1810-6455

Limitele unei probe de evaluare: eseul informativ

The Limits of an Examination Task: the Informative Essay

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.10719400
CZU: 37.091

Pag. 43-47

Cartaleanu Tatiana
 
Centrul Educaţional Pro Didactica
 
 
Disponibil în IBN: 14 mai 2024


Rezumat

Articolul se referă la specificul probelor de evaluare a competenţelor de comunicare scrisă şi al produselor prin care acestea se manifestă ori sunt confirmate. Din lista de produse recomandate de Curriculumul Naţional 2019 pentru liceu au fost alese cele care vizează elaborarea de texte, iar dintre acestea a fost examinat mai detaliat eseul. Eseul didactic a depăşit demult limitele prescrise ale eseului literar sau metaliterar şi a cucerit sau a înglobat diferite texte scrise din tradiţia şcolii de odinioară. Larga răspândire a eseului în manuale şi auxiliare didactice, popularitatea crescândă în calitate de probă de evaluare contribuie la extinderea tipologiei sale şi îi deschid noi oportunităţi docimologice. În articol este cercetat eseul ale cărui obiective vizează informarea, documentarea şi reproducerea datelor acumulate într-un text propriu, cu trăsături de sinteză; sunt propuşi algoritmi care ar facilita învăţarea şi evaluarea.

The article examines the distinguishing features of tasks employed for the assessment of written communication skills and of the products through which these are demonstrated or confirmed. From the list of products the 2019 National Curriculum recommends for the lyceum stage we chose those concerning the writing of texts, and of those it was the essay that we examined in more detail. The didactic essay has long overcome the prescribed limitations of the literary or metaliterary essay, having conquered and appropriated various written texts from the past school tradition. The spread of the essay in textbooks and didactic handbooks, as well as its growing popularity as the genre of choice for examinations, contributes to the extension of its typology and creates new docimological opportunities for it. Our article examines the type of essay whose goals are to gather information, to document facts, and to reproduce the amassed data in one’s own text featuring elements of synthesis. We also propose a number of algorithms to help facilitate learning and assessment.

Cuvinte-cheie
curriculum, evaluare, competenţe de comunicare scrisă, sarcini, exerciţii, probe de evaluare, eseu informativ,

curriculum, assessment, written communication skills, tasks, exercises, examination task, informative essay