Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
27 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091 (507) |
Organization of instruction (560) |
SM ISO690:2012 CARTALEANU, Tatiana. Limitele unei probe de evaluare: eseul informativ. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2024, nr. 1-2(143-144), pp. 43-47. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10719400 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 1-2(143-144) / 2024 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.10719400 | ||||||
CZU: 37.091 | ||||||
Pag. 43-47 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul se referă la specificul probelor de evaluare a competenţelor de comunicare scrisă şi al produselor prin care acestea se manifestă ori sunt confirmate. Din lista de produse recomandate de Curriculumul Naţional 2019 pentru liceu au fost alese cele care vizează elaborarea de texte, iar dintre acestea a fost examinat mai detaliat eseul. Eseul didactic a depăşit demult limitele prescrise ale eseului literar sau metaliterar şi a cucerit sau a înglobat diferite texte scrise din tradiţia şcolii de odinioară. Larga răspândire a eseului în manuale şi auxiliare didactice, popularitatea crescândă în calitate de probă de evaluare contribuie la extinderea tipologiei sale şi îi deschid noi oportunităţi docimologice. În articol este cercetat eseul ale cărui obiective vizează informarea, documentarea şi reproducerea datelor acumulate într-un text propriu, cu trăsături de sinteză; sunt propuşi algoritmi care ar facilita învăţarea şi evaluarea. |
||||||
Cuvinte-cheie curriculum, evaluare, competenţe de comunicare scrisă, sarcini, exerciţii, probe de evaluare, eseu informativ, curriculum, assessment, written communication skills, tasks, exercises, examination task, informative essay |
||||||
|