Evaluarea și stima de sine în învățământul primar
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
39 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-19 16:33
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.091.27 (10)
Kinds of school providing general education (2120)
SM ISO690:2012
TEODORIUC, Carmen-Mariana. Evaluarea și stima de sine în învățământul primar. In: Concepția rezultantei: importanța teoretică și practică, Ed. 1, 1-2 decembrie 2023, Chişinău. Chişinău: Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”, 2024, Ediţia 1, pp. 62-69. ISBN 978-9975-46-884-8. DOI: https://doi.org/10.46727/c.01-02-12-2023.p62-69
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Concepția rezultantei: importanța teoretică și practică
Ediţia 1, 2024
Conferința "Concepția rezultantei: importanța teoretică și practică"
1, Chişinău, Moldova, 1-2 decembrie 2023

Evaluarea și stima de sine în învățământul primar

DOI:https://doi.org/10.46727/c.01-02-12-2023.p62-69
CZU: 373.3.091.27

Pag. 62-69

Teodoriuc Carmen-Mariana
 
Școala Gimnazială Hăbud, com. Șirna
 
 
Disponibil în IBN: 2 mai 2024


Rezumat

In this article I have chosen to present how the self-esteem of primary school students can be influenced by school assessment, how they are affected or motivated. What I will present below is a brief summary of the bachelor’s thesis from the Faculty of Letters and Sciences, the field of Educational Sciences, specialization Pedagogy of Primary and Preschool Education, faculty graduated from the University of Petroleum – Gas, Ploiești. In the bachelor’s thesis I had a chapter on evaluation, a chapter on self-esteem, and finally micro-research based on questionnaires applied to students, their parents, but also to teaching staff. In this article I will briefly present what evaluation and self-esteem are, and finally I will present the final conclusions of the research.

Cuvinte-cheie
assessment, self-esteem, the influence of assessment on primary school students