Aspecte generale privind fenomentul bullyingla elevii supradotați
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
123 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-29 21:51
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3+316.6+159.9 (1)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4065)
Social psychology (1001)
Psychology (3511)
SM ISO690:2012
RICA, Cristina-Iuliana. Aspecte generale privind fenomentul bullyingla elevii supradotați . In: Practici integrative pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în organizațiile școlare - 2024, 16 februarie 2024, Buzău. Buzău: Mini Print, 2024, pp. 201-205. ISBN 978-630-6637-04-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Practici integrative pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în organizațiile școlare - 2024 2024
Simpozionul "Practici integrative pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în organizațiile școlare"
Buzău, Moldova, 16 februarie 2024

Aspecte generale privind fenomentul bullyingla elevii supradotați

General aspects regarding the bullying phenomenon for super-gifted students

CZU: 37.015.3+316.6+159.9

Pag. 201-205

Rica Cristina-Iuliana
 
Scoala gimnaziala Nr.1, Ciorogarla, Ilfov
 
 
Disponibil în IBN: 3 aprilie 2024


Rezumat

În acest articol am abordat fenomenul bullying în rândul elevilor supradotați. Elevii supradotați sunt un fenomen unic în lumea socială.Aceștia se remarcă nu numai prin abilitățile lor eficiente în orice tip de activitate, ci, în primul rând, se evidențiază printre semenii lor prin caracteristicile psihologice.Elevii supradotați constituie o provocare pentru fiecare cadru didactic.Aceștia impun o altă abordare,un alt fel de a structura lecția.Pentru a-i impulsiona în activitatea școlară,trebuie să învățăm despre ei și să-i înțelegem mai bine.Ei sunt adesea dotați cu abilități cognitive deosebite,dar întâmpină numeroase impedimente în viața socială.Este foarte important să ne îndreptăm atenția asupra sprijinului necesar,cât și spre posibilele consecințe ale etichetei de ,,supradotat’’.Elevii supradotați întâmpină provocări zilnice,cum ar fi emoții intense,demotivarea în sala de clasă și sensibilitatea la stimuli senzoriali.Datorită potențialului uriaș, cât și dezvoltării deosebite a funcțiilor cognitive,dar și maturizării rapide a gândirii,aceștia prezintă un risc ridicat de a fi hărțuiți și agresați de către ceilalți colegi și sunt de cele mai multe ori expuși fenomenului bullying.Cu alte cuvinte ,abilitățile elevilor supradotați sunt asemenea unei bariere ce îi separă de ceilalți colegi ,,medii’’.Ceilalți nu percep supradotații,îi exclud din grupul lor,punându-le etichete jignitoare,iar de aici până la agresiune sau hărțuire nu mai este decât un pas.Ei încep să îi respingă ,se vor răzbuna pentru că sunt mai talentați și mai inteligenți decât ei,și astfel vor fi ținte ale bullyingului școlar. Așadar,primirea unui diagnostic de elev supradotat poate genera atât urmări pozitive,cât și negative,iar presiunea aceasta din cadrul mediului școlar poate duce la unele probleme emoționale și de adaptare.

In this article we have addressed the phenomenon of bullying among gifted students. Gifted students are a unique phenomenon in the social world. They stand out not only through their effective skills in any type of activity, but, first of all, they stand out among their peers through their psychological characteristics. Gifted students are a challenge for every teacher. They require a different approach, a different way of structuring the lesson. In order to encourage them in the school activity, we have to learn about them and understand them better. They are often endowed with special cognitive abilities, but they encounter numerous impediments in social life .It is very important to focus on the support needed as well as the possible consequences of the gifted label.Gifted students face daily challenges such as intense emotions, demotivation in the classroom and sensitivity to sensory stimuli.Due to the huge potential, as well as the special development of cognitive functions, but also the rapid maturation of thinking, they present a high risk of being harassed and assaulted by other colleagues and are most often exposed to the bullying phenomenon. In other words, the students' abilities the gifted are like a barrier that separates them from the other "average" colleagues. The others do not perceive the gifted, they exclude them from their group, giving them offensive labels, and from here to aggression or harassment is only a step away. They they start rejecting them, they will take revenge because they are more talented and intelligent than them, and thus they will be targets of school bullying. Therefore, receiving a gifted student diagnosis can generate both positive and negative consequences, and this pressure from the school environment can lead to some emotional and adaptation problems.

Cuvinte-cheie
bullying, elevi, agresiune, supradotați, abilităţi,

bullying, students, aggression, gifted, skills