Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-29 21:51 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015.3+316.6+159.9 (1) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4065) |
Social psychology (1001) |
Psychology (3511) |
![]() RICA, Cristina-Iuliana. Aspecte generale privind fenomentul bullyingla elevii supradotați . In: Practici integrative pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în organizațiile școlare - 2024, 16 februarie 2024, Buzău. Buzău: Mini Print, 2024, pp. 201-205. ISBN 978-630-6637-04-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Practici integrative pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în organizațiile școlare - 2024 2024 | ||||||
Simpozionul "Practici integrative pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în organizațiile școlare" Buzău, Moldova, 16 februarie 2024 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.015.3+316.6+159.9 | ||||||
Pag. 201-205 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
În acest articol am abordat fenomenul bullying în rândul elevilor supradotați. Elevii supradotați sunt un fenomen unic în lumea socială.Aceștia se remarcă nu numai prin abilitățile lor eficiente în orice tip de activitate, ci, în primul rând, se evidențiază printre semenii lor prin caracteristicile psihologice.Elevii supradotați constituie o provocare pentru fiecare cadru didactic.Aceștia impun o altă abordare,un alt fel de a structura lecția.Pentru a-i impulsiona în activitatea școlară,trebuie să învățăm despre ei și să-i înțelegem mai bine.Ei sunt adesea dotați cu abilități cognitive deosebite,dar întâmpină numeroase impedimente în viața socială.Este foarte important să ne îndreptăm atenția asupra sprijinului necesar,cât și spre posibilele consecințe ale etichetei de ,,supradotat’’.Elevii supradotați întâmpină provocări zilnice,cum ar fi emoții intense,demotivarea în sala de clasă și sensibilitatea la stimuli senzoriali.Datorită potențialului uriaș, cât și dezvoltării deosebite a funcțiilor cognitive,dar și maturizării rapide a gândirii,aceștia prezintă un risc ridicat de a fi hărțuiți și agresați de către ceilalți colegi și sunt de cele mai multe ori expuși fenomenului bullying.Cu alte cuvinte ,abilitățile elevilor supradotați sunt asemenea unei bariere ce îi separă de ceilalți colegi ,,medii’’.Ceilalți nu percep supradotații,îi exclud din grupul lor,punându-le etichete jignitoare,iar de aici până la agresiune sau hărțuire nu mai este decât un pas.Ei încep să îi respingă ,se vor răzbuna pentru că sunt mai talentați și mai inteligenți decât ei,și astfel vor fi ținte ale bullyingului școlar. Așadar,primirea unui diagnostic de elev supradotat poate genera atât urmări pozitive,cât și negative,iar presiunea aceasta din cadrul mediului școlar poate duce la unele probleme emoționale și de adaptare. |
||||||
Cuvinte-cheie bullying, elevi, agresiune, supradotați, abilităţi, bullying, students, aggression, gifted, skills |
||||||
|