Rolul patrimoniului cultural în educația muzeală
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
89 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-14 21:43
SM ISO690:2012
ALBU, Elena Nicoleta. Rolul patrimoniului cultural în educația muzeală. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”, 2023, nr. 2(18), pp. 229-242. ISSN 2345-1866.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”
Numărul 2(18) / 2023 / ISSN 2345-1866 /ISSNe 2345-1904

Rolul patrimoniului cultural în educația muzeală

The role of cultural heritage in museum education


Pag. 229-242

Albu Elena Nicoleta
 
Muzeul „Carol I”, or. Brăila, România
 
 
Disponibil în IBN: 9 februarie 2024


Rezumat

Educația muzeală reprezintă o metodă eficientă de învățare nonformală, care utilizează obiectele de muzeu, expozițiile și resursele muzeale pentru a sprijini procesul educațional al elevilor. În ultimele decenii, educația muzeală a câștigat tot mai multă importanță, contribuind la dezvoltarea competențelor și abilităților elevilor într-o varietate de domenii. Această lucrare științifică propune o analiză a activităților de educație muzeală și a impactului acestora asupra procesului de învățare al elevilor. Se va sublinia importanța educației muzeale în contextul educației non-formale și se vor prezenta argumentele care susțin includerea acestei metode de învățare în curriculum-ul școlar. Se vor explora diferitele tipuri de activități de educație muzeală și se va analiza modul în care aceste activități contribuie la dezvoltarea abilităților cognitive, sociale și emoționale ale elevilor, precum și la crearea unui mediu educațional stimulant și interactiv. De asemenea, lucrarea se va concentra pe evaluarea activităților de educație muzeală și a metodelor utilizate pentru a măsura impactul acestora asupra elevilor. În final, lucrarea va oferi recomandări practice pentru îmbunătățirea activităților de educație muzeală.

Museum education is an effective non-formal learning method that uses museum objects, exhibits and museum resources to support the educational process of students. In recent decades, museum education has gained more and more importance, contributing to the development of student’s skills and abilities in a variety of fields. This scientific paper proposes an analysis of museum education activities and their impact on the students learning process. The importance of museum education in the context of non-formal education will be emphasized and the arguments supporting the inclusion of this learning method in the school curriculum will be presented. The different types of museum education activities will be explored and how these activities contribute to the development of students cognitive, social and emotional skills, as well as to the creation of a stimulating and interactive educational environment. The paper will also focus on the evaluation of museum education activities and the methods used to measure their impact on students. Finally, the paper will provide practical recommendations for improving museum education activities.

Cuvinte-cheie
muzeu, educaţie muzeală, învățare non-formală, activități interactive, patrimoniu cultural,

museum, museum education, non-formal learning, interactive