Articolul precedent |
Articolul urmator |
168 13 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-06 19:22 |
SM ISO690:2012 FERDOHLEB, Alexandrina. Avortul din perspectiva creștinismului, hinduismului și islamului. In: Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță, Ed. 1, 18-20 octombrie 2023, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2023, p. 164. ISSN 2345-1476. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță 2023 | ||||||
Conferința "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță" 1, Chişinău, Moldova, 18-20 octombrie 2023 | ||||||
|
||||||
Pag. 164-164 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Introducere. Religia mereu a jucat un rol primordial în rezolvarea dilemelor etice, cum ar fi dreptul la avort, impunânduși perspectivele și ideile sale asupra vieții și morții. Scopul lucrării. Analiza și sinteza argumentelor pro și contra privind dreptul la avort din perspectiva curentelor religioase. Material și metode. A fost realizat un studiu de tip secundar, calitativ, sinteză narativă. Sursele publicate au fost preluate din bazele de date PubMed, Google Scholar, Medline, biblioteca OMS, biblioteca InfoMedica. Sinteza a inclus mai mult de 40 de surse bibliografice. Rezultate. Inițial, atitudinea Bisericii Catolice asupra avortului a fost una negativă, egalând avortul cu un omor; treptat, viziunea acesteia s-a schimbat, declarându-se că în anumite circumstanțe acesta poate fi acceptat. Biserica Protestantă susține dreptul la avort, dar cu anumite limite, fiind văzut ca un ,,rău” necesar. Totodată, comunitățile protestante liberale din Franța și Elveția au pledat pentru legalizarea dreptului de a decide liber cu privire la întreruperea sarcinii în primele 12 săptămâni. Poziția Bisericii Ortodoxe se aseamănă, la nivel moral, cu cea a Bisericii Catolice, văzând uciderea deliberată a fătului ca un păcat, care în anumite situații poate fi justificată. Hinduismul consideră că fiind conceput, copilul deja este o persoană vie, iar avortarea îl va supune unui ciclu neterminabil de naștere, moarte și renaștere. Diverse curente islamice văd avortul diferit, însă majoritatea sunt de acord că terminarea sarcinii din cauza prezenței unor anomalii este permisă până la a 120-a zi de gestație, înaintea însuflețirii. Concluzii. Biserica catolică și ortodoxă au viziuni asemănătoare asupra avortului, acceptându-l doar în cazuri excepționale; protestantismul consideră că fiecare își asumă responsabilitatea pentru faptele sale în fața lui Dumnezeu; iar hinduismul și islamul interzic avortul. |
||||||
Cuvinte-cheie avort, creştinism, protestantism, hinduism, islam., abortion, Christianity, protestantism, Hinduism, Islam. |
||||||
|