Bucătăria locală a comunităților rurale din Republica Moldova valorificată în turism
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
163 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-23 11:22
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
641.55(478):338.48 (1)
Home economics. Domestic science. Housekeeping (171)
Tourism (547)
SM ISO690:2012
MIRON, Viorel, MIRON, Marina. Bucătăria locală a comunităților rurale din Republica Moldova valorificată în turism. In: Cercetarea istorică și culturologică în spațiul unitar european: paradigme, realități, perspective, 30 august 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, pp. 344-353. ISBN 978-9975-46-817-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea istorică și culturologică în spațiul unitar european: paradigme, realități, perspective 2023
Conferința "Cercetarea istorică și culturologică în spațiul unitar european: paradigme, realități, perspective:"
Chişinău, Moldova, 30 august 2023

Bucătăria locală a comunităților rurale din Republica Moldova valorificată în turism

The local cuisine of rural communities in the Republic of Moldova valued in tourism

CZU: 641.55(478):338.48

Pag. 344-353

Miron Viorel1, Miron Marina2
 
1 Asociația de Dezvoltare a Turismului în Moldova,
2 Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 11 decembrie 2023


Rezumat

The guests of any tourist destination are often lured and served with certain dishes that can be called as "never seen elsewhere", to overcome some "clichés" of the notorious products of Moldova: mămăliga, zeama, plăcintele, sarmalele and răcituri. In Eastern Moldova we discover more than 300 types of dishes characteristic only of certain localities, more than 80% of which have never been found in any traditional recipe book, although they are inherited by generations of housewives. Many of these have curious, attractive or even bizarre names, others are symbolic products of outstanding destinations in Moldova, or they are the basis of over 65 gastronomic events in the country. Each tourist area sooner or later defines its own gastronomic identity, highlighting some dishes and drinks that are associated with local producers, the ingredients found here or traditional ways of preparing and serving them, and the promoters of these locations propose to guests to be bought and tasted.

Cuvinte-cheie
tourist destination, culinary tourism, gastronomic identity, local dishes, gastronomic events