Articolul precedent |
Articolul urmator |
150 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.012 (40) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4065) |
SM ISO690:2012 ZMEU, Elena. Abordarea inter- şi transdisciplinară a demersului educaţional ca premisă de valorificare a inteligenţelor multiple. In: Oportunităţi de dezvoltare şi optimizare curriculară pe aria limbă şi comunicare în gimnaziu şi liceu, 27 mai 2017, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2017, pp. 57-62. ISBN 978-9975-46-323-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Oportunităţi de dezvoltare şi optimizare curriculară pe aria limbă şi comunicare în gimnaziu şi liceu 2017 | ||||||
Conferința "Oportunităţi de dezvoltare şi optimizare curriculară pe aria limbă şi comunicare în gimnaziu şi liceu" Chişinău, Moldova, 27 mai 2017 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.012 | ||||||
Pag. 57-62 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The multiple intelligences approach allows us to change out teaching methodology, to acknowledge that students may be intelligent in different ways, and to adopt the instruments that will help them evolve differently. By knowing their type of intelligence, personality type, capacities, operating speed, hobbies, favourite books, and favourite school subjects, we can explore the same type of intelligence in students with different learning capacities and areas of interest. In consequence, we apply an integrated approach, focusing on inter- and transdisciplinarity, and on the individual learning principle. These aspects will be capitalized through multiples intelligences. |
||||||
Cuvinte-cheie multiple intelligences, areas of interest, tasks with different level of complexity, integrated approach, school subject, inter-/ transdisciplinarity, individualization, general culture, inteligențe multiple, domeniu de interes, sarcini cu nivele diferite de complexitate, abordare integrată, discipline școlare, inter-/transdisciplinaritate, individualizarea învăţării, cultură generală |
||||||
|