Formarea abilităților elevilor de descriere a modificărilor corporale în pubertate, în dependență de particularitățile de gen
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
147 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-15 00:24
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3:613 (2)
Kinds of school providing general education (2120)
Hygiene generally. Personal health and hygiene (576)
SM ISO690:2012
SARANCIUC-GORDEA, Liliana, BRANIȘTER, Alina. Formarea abilităților elevilor de descriere a modificărilor corporale în pubertate, în dependență de particularitățile de gen. In: Science and education: new approaches and perspectives, Ed. 25, 24-25 martie 2023, Chişinău. Chişinău: (CEP UPSC, 2023, Seria 25, Vol.2, pp. 303-308. ISBN 978-9975-46-783-4. DOI: https://doi.org/10.46727/c.v2.24-25-03-2023.p303-308
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Science and education: new approaches and perspectives
Seria 25, Vol.2, 2023
Conferința "Ştiință și educație: noi abordări și perspective"
25, Chişinău, Moldova, 24-25 martie 2023

Formarea abilităților elevilor de descriere a modificărilor corporale în pubertate, în dependență de particularitățile de gen

Training students’ skills to describe body changes during puberty, depending on gender particulars

DOI:https://doi.org/10.46727/c.v2.24-25-03-2023.p303-308
CZU: 373.3:613

Pag. 303-308

Saranciuc-Gordea Liliana1, Branișter Alina2
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Şcoala Primară „Spiridon Vangheli” din Ungheni
 
 
Disponibil în IBN: 9 octombrie 2023


Rezumat

The given article elucidates some scientific, normative and applied aspects with a view to training students’ abilities to describe body changes during puberty, depending on gender characteristics at the primary level of education - strategies for healthy lifestyle education during childhood: strategy based on individual approach, ecological strategy, high risk strategy. An example of a projective, personalized approach is proposed to train the students’ abilities to describe bodily changes during puberty, depending on the particularities of gender in the discipline „Personal Development” in cl. IV.

Cuvinte-cheie
Puberty, preadolescence, early schooling, health education, healthy lifestyle skills, healthy lifestyle education strategies in early childhood, constructivist methodology