Strategiile de coping a stresului la cadrele didactice din învățământul extrașcolar
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
494 22
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-15 21:36
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.036+159.942:37.091 (1)
Education (14739)
Psychology (3508)
Organization of instruction (556)
SM ISO690:2012
LOSÎI, Elena. Strategiile de coping a stresului la cadrele didactice din învățământul extrașcolar. In: Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european :: 50 de ani de activitate a Catedrei Psihopedagogie și Psihopedagogie specială, Ed. 1, 2 decembrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPSC, 2023, pp. 276-282. ISBN 978-9975-46-732-2..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european : 2023
Conferința "Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european :"
1, Chisinau, Moldova, 2 decembrie 2022

Strategiile de coping a stresului la cadrele didactice din învățământul extrașcolar

CZU: 37.036+159.942:37.091

Pag. 276-282

Losîi Elena
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 26 aprilie 2023


Rezumat

În lucrare sunt prezentate rezultatele experimentale ale cercetării strategiilor de coping utilizate de către cadrele didactice pentru minimalizarea efectelor stresului. Concluziile realizate surprind faptul că cadrele didactice folosesc, în situații stresante strategii adaptative de coping pentru a rezolva eficient problemele cu care se confruntă, fiind capabili să analizeze conștient și rațional situația, pentru a găsi soluții constructive pentru atingerea obiectivelor. Cadrele didactice participante la studiu optează pentru strategii adaptative de coping, precum: reinterpretarea pozitivă (13.78), planificarea (13.51), copingul active (13.27), acceptarea (12.34). Astfel, într-o situație stresantă, subiecții care au ales strategii adaptative de coping tind să planifice o soluție sau o strategie de rezolvare a problemei cu care se confruntă pentru a elimina stresul.

In the paper are presented the experimental results of a study carried out on teaching staff with the aim of identifying the coping strategies they use to deal with stress. Thus, the conclusions drawn are that, in the event of stressful situations, teachers use adaptive coping strategies to effectively solve the problems that arise, they are able to consciously and rationally analyze the situation and find positive and constructive solutions to achieve the objectives. The teachers participating in the research, in stressful situations opt for adaptive coping strategies: positive reinterpretation (13.78), planning (13.51), active coping (13.27), and acceptance (12.34). Thus, in the case of stressful situations, subjects who have chosen adaptive coping strategies, tend to plan a solution or strategy for solving the problem they are facing in order to remove the stress.

Cuvinte-cheie
stres, nivel perceput și manifestat de stres, colectiv didactic, strategii de,

the stress, level of perception and manifestation of stress, teaching staff, the coping strategies