Articolul precedent |
Articolul urmator |
494 22 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-15 21:36 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.036+159.942:37.091 (1) |
Education (14739) |
Psychology (3508) |
Organization of instruction (556) |
SM ISO690:2012 LOSÎI, Elena. Strategiile de coping a stresului la cadrele didactice din învățământul extrașcolar. In: Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european :: 50 de ani de activitate a Catedrei Psihopedagogie și Psihopedagogie specială, Ed. 1, 2 decembrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPSC, 2023, pp. 276-282. ISBN 978-9975-46-732-2.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european : 2023 | ||||||
Conferința "Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european :" 1, Chisinau, Moldova, 2 decembrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.036+159.942:37.091 | ||||||
Pag. 276-282 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În lucrare sunt prezentate rezultatele experimentale ale cercetării strategiilor de coping utilizate de către cadrele didactice pentru minimalizarea efectelor stresului. Concluziile realizate surprind faptul că cadrele didactice folosesc, în situații stresante strategii adaptative de coping pentru a rezolva eficient problemele cu care se confruntă, fiind capabili să analizeze conștient și rațional situația, pentru a găsi soluții constructive pentru atingerea obiectivelor. Cadrele didactice participante la studiu optează pentru strategii adaptative de coping, precum: reinterpretarea pozitivă (13.78), planificarea (13.51), copingul active (13.27), acceptarea (12.34). Astfel, într-o situație stresantă, subiecții care au ales strategii adaptative de coping tind să planifice o soluție sau o strategie de rezolvare a problemei cu care se confruntă pentru a elimina stresul. |
||||||
Cuvinte-cheie stres, nivel perceput și manifestat de stres, colectiv didactic, strategii de, the stress, level of perception and manifestation of stress, teaching staff, the coping strategies |
||||||
|