Relația evaluare – curriculum
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
405 13
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-07 07:43
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
379.091.214 (1)
Education (14789)
SM ISO690:2012
STRATAN, Victoria. Relația evaluare – curriculum. In: Inovaţii în sistemul naţional de evaluare a rezultatelor învăţării, 4-5 noiembrie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPSC, 2022, pp. 214-218. DOI: https://doi.org/10.46727
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Inovaţii în sistemul naţional de evaluare a rezultatelor învăţării 2022
Conferința "Inovaţii în sistemul naţional de evaluare a rezultatelor învăţării"
Chişinău, Moldova, 4-5 noiembrie 2022

Relația evaluare – curriculum

DOI:https://doi.org/10.46727
CZU: 379.091.214

Pag. 214-218

Stratan Victoria
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 20 martie 2023


Rezumat

Relaţia dintre evaluare şi curriculum este complexă, ceea ce implică abordarea procesului de predare-învăţare-evaluare în mod integrat. Orice schimbare produsă la nivelul uneia dintre aceste activităţi influenţează modalităţile de realizare a celorlalte, generând o reacţie în lanţ, care impune reveniri şi revizuiri permanente. Articolul tratează relația evaluare – curriculum și conturează sistemul principiilor activității evaluative în context curricular. Se prezintă unele constatări cu referire la relația evaluare-curriculum din perspectiva celor doi actori ai binomului educațional, profesor și elev.

The relationship between assessment and curriculum is complex, which implies approaching the teaching-learning-assessment process in an integrated way. Any change produced at the level of one of these activities influences the methods of carrying out the others, generating a chain reaction, which requires permanent returns and revisions. The article deals with the evaluation-curriculum relationship and outlines the system of principles of evaluation activity in a curricular context. Some findings are presented with reference to the evaluation-curriculum relationship from the perspective of the two actors of the educational binomial, teacher and student.

Cuvinte-cheie
evaluare, predare, învăţare, curriculum, finalități educaționale,

assessment, teaching, learning, curriculum, educational purposes