Specificul dezvoltării comunicării la preșcolarii cu tulburări de limbaj
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
330 40
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-04 07:33
SM ISO690:2012
PONOMARI, Dorina. Specificul dezvoltării comunicării la preșcolarii cu tulburări de limbaj. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 16, 1 ianuarie 2019, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2017, Vol.16, Partea 2, pp. 173-181. ISBN 978- 9975-46-348-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice
Vol.16, Partea 2, 2017
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice"
16, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2019

Specificul dezvoltării comunicării la preșcolarii cu tulburări de limbaj


Pag. 173-181

Ponomari Dorina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 21 februarie 2023


Rezumat

Limbajul îndeplinește o serie de funcții, care sunt, în egală măsură, importante. Printre ele se numără funcția de comunicare, de organizare a ideilor și activității, de fixare și acumulare a experienței social-istorice, de reglare a proceselor psihice ș.a. Prin rolul jucat de limbaj în reglarea proceselor psihice, se influențează, hotărâtor, conduita umană. Numărul mare de copii preșcolari care suportă una sau altă tulburare de limbaj care ulterior se transferă asupra comunicării lor, insuficiența studiilor referitoare la comunicarea preșcolarilor cu tulburări de limbaj și dezvoltarea ei în contextul recuperării tulburărilor de limbaj ne-au motivat să desfășurăm cercetarea prezentă.

Language fulfills a number of functions that are equally important. As a means of communication, language is a way of organizing and interpreting reality. Language is, par excellence, means of communication, both through its semantic side as well as by the acoustic sound body related to the word. The impact of language on communication disorders is unique and presents a vicious circle. The large number of preschoolers supporting one or another disorder of language subsequently passed on their communication, insufficient studies on communication preschoolers with speech disorders and development in the context of recovery of speech disorders, motivated us to conduct the present research.

Cuvinte-cheie
tulburări de limbaj, comunicare, limbaj