Multidimensionalitatea proiectarii curriculare
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
306 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-04 10:29
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.014.5 (106)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4057)
SM ISO690:2012
CONSTANTIN, Genoveca. Multidimensionalitatea proiectarii curriculare. In: Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului: la cerinţele pieţii muncii, Ed. 5, 13-14 mai 2022, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2022, Ediția 5, pp. 208-215. ISBN 978-9975-159-83-8. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7127639
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului
Ediția 5, 2022
Conferința "Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului la cerinţele pieţei muncii"
5, Chişinău, Moldova, 13-14 mai 2022

Multidimensionalitatea proiectarii curriculare

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7127639
CZU: 37.014.5

Pag. 208-215

Constantin Genoveca
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 17 decembrie 2022


Rezumat

Toţi cetăţenii români au drept egal la educaţie, la toate nivelurile şi toate formele, indiferent de gen, rasă, naţionalitate, religie sau afiliere politică şi indiferent de statutul social sau economic. Acest drept este prevăzut în Legea învăţământului nr. 84/1995. În instituţiile de învăţământ publice educaţia este gratuită şi statul garantează dreptul la educaţie în interesul individului şi al societăţii. Accesul la educaţia de calitate este esenţial pentru funcţionarea adecvată a unei societăţi durabile. În general, educaţia este considerată, în mod greșit, doar un proces care precede intrarea pe piaţa forţei de muncă. Educaţia ar trebui să fie tratată ca un proces care se derulează pe tot parcursul vieţii, indiferent de vârstă. În acest scop, pot fi încurajate inovaţia şi meritocraţia, respectiv conduita şi emanciparea. Probabilitatea de a fi ocupat crește cu nivelul de educație, astfel, cu cât nivelul de școlaritate este mai ridicat cu atât probabilitatea de a fi ocupat este mai mare, atât în România cât și la nivelul mediei Uniunii Europene.

Cuvinte-cheie
educaţie, curriculum, dezvoltare, piaţa muncii, vulnerabilitate