Articolul precedent |
Articolul urmator |
306 11 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-04 10:29 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.014.5 (106) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4057) |
SM ISO690:2012 CONSTANTIN, Genoveca. Multidimensionalitatea proiectarii curriculare. In: Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului: la cerinţele pieţii muncii, Ed. 5, 13-14 mai 2022, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2022, Ediția 5, pp. 208-215. ISBN 978-9975-159-83-8. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7127639 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului Ediția 5, 2022 |
||||||
Conferința "Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului la cerinţele pieţei muncii" 5, Chişinău, Moldova, 13-14 mai 2022 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7127639 | ||||||
CZU: 37.014.5 | ||||||
Pag. 208-215 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Toţi cetăţenii români au drept egal la educaţie, la toate nivelurile şi toate formele, indiferent de gen, rasă, naţionalitate, religie sau afiliere politică şi indiferent de statutul social sau economic. Acest drept este prevăzut în Legea învăţământului nr. 84/1995. În instituţiile de învăţământ publice educaţia este gratuită şi statul garantează dreptul la educaţie în interesul individului şi al societăţii. Accesul la educaţia de calitate este esenţial pentru funcţionarea adecvată a unei societăţi durabile. În general, educaţia este considerată, în mod greșit, doar un proces care precede intrarea pe piaţa forţei de muncă. Educaţia ar trebui să fie tratată ca un proces care se derulează pe tot parcursul vieţii, indiferent de vârstă. În acest scop, pot fi încurajate inovaţia şi meritocraţia, respectiv conduita şi emanciparea. Probabilitatea de a fi ocupat crește cu nivelul de educație, astfel, cu cât nivelul de școlaritate este mai ridicat cu atât probabilitatea de a fi ocupat este mai mare, atât în România cât și la nivelul mediei Uniunii Europene. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie, curriculum, dezvoltare, piaţa muncii, vulnerabilitate |
||||||
|