Educaţia fizică şi filiaţia cu subsistemele psihologice
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
299 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-11 10:37
SM ISO690:2012
OPRESCU, Daniel Dragoș. Educaţia fizică şi filiaţia cu subsistemele psihologice. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice: Anale ştiinţifice ale doctoranzilor şi postdoctoranzilor, Ed. vol.1, 1 octombrie 2018, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2018, Vol. 17, Partea 1, pp. 303-311. ISBN 978-9975-46-393-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice
Vol. 17, Partea 1, 2018
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice"
vol.1, Chişinău, Moldova, 1 octombrie 2018

Educaţia fizică şi filiaţia cu subsistemele psihologice


Pag. 303-311

Oprescu Daniel Dragoș
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 28 octombrie 2022


Rezumat

În esenţă, educaţia fizică este formată dintr-un ansamblu de acţiuni care contribuie la dezvoltarea personalităţii elevului, prin potenţarea calităţilor psihofizice ale acestuia şi prin asigurarea unui echilibru între ele. Ca atare, optica, potrivit căreia educaţia fizică ar fi doar o „joacă”, un mijloc de destindere şi o dexteritate după o activitate intelectuală mai intensă, nu are un temei ştiinţific şi nici nu este validată de practică.

Essentially, physical education consists of a set of actions that contribute to the development of the personality of the pupil, by enhancing his psychophysical qualities and by ensuring a balance between them. As such, the optics that physical education would be just a "play", a means of detente and dexterity after a more intense intellectual activity, has no scientific basis nor is it validated by practice.

Cuvinte-cheie
educație fizică, personalitate, subsisteme psihologice, motivaţie, cunoştinţe teoretice,

physical education, personality, psychological subsystems, motivation, theoretical knowledge