Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
391 14 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-21 10:54 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.2.035:37.015.4:37.018.1 (1) |
Kinds of school providing general education (2120) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4060) |
SM ISO690:2012 ȚIFRAC, Maria. Comunicarea din perspectiva culturii individualiste și colectiviste la grupele de preșcolari. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2022, nr. 5(155), pp. 75-77. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6619217 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | |||||||
Numărul 5(155) / 2022 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | |||||||
|
|||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.6619217 | |||||||
CZU: 373.2.035:37.015.4:37.018.1 | |||||||
Pag. 75-77 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Diferenţele culturale influentează în mod deosebit interacțiunile dintre copii: individualismul, colectivismul, culturi slab contextuale şi culturi puternic contextuale, evitarea incertitudinii, coduri de comunicare culturală. Caracterul individualist sau colectivist al unei culturi poate influenţa în mai multe moduri comportamentul comunicațional. Limbajul preșcolarilor din diverse părti ale lumii diferă sub aspectul caracterului său direct şi explicit. Cultura slab contextuală este o cultură în care comunicarea verbală ar trebui să fie explicită. Cultura puternic contextuală este o cultură în care comunicarea verbală este adesea ambiguă, iar semnificațiile sunt deduse din indici contextuali, cum ar fi tonalitatea vocii, expresiile feței, gesturile, mimica. Într-o cultură puternic contextuală, criticile tind mai degrabă să fie făcute în particular. Preșcolarul ar folosi, probabil, un limbaj mai ambiguu pentru a comunica ce anume a greşit un alt preșcolar, în loc să abordeze ·problema în mod direct. Într-o cultură slab contextuală, preșcolarul dă vina direct și explicit pe „cel vinovat” pentru a da exemplu concret, în grupa la care se desfășoară acivitățile instructiv-educative. Tipurile de comunicare din diferite culturi, cel mai des folosite, sunt jargonul, argoul, gesturile, idiomurile, care diferă de la o societate la alta, de la un grup la altul și de la un copil la altul. |
|||||||
Cuvinte-cheie cultură, cultură individualistă, cultură colectivistă, preşcolari, familie, culture, individualistic culture, collectivist culture, preschoolers, family |
|||||||
|