Vigneta ca instrument de predare și înțelegere a teoriilor utilizate în explicarea fenomenlor administrative
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
310 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-14 10:50
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.1 (1452)
Higher education. Universities. Academic study (2640)
SM ISO690:2012
CORNEA, Valentina. Vigneta ca instrument de predare și înțelegere a teoriilor utilizate în explicarea fenomenlor administrative. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Sociale”, 2021, nr. 2(14), pp. 31-38. ISSN 2345-1858. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6044205
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Sociale”
Numărul 2(14) / 2021 / ISSN 2345-1858 /ISSNe 2345-1890

Vigneta ca instrument de predare și înțelegere a teoriilor utilizate în explicarea fenomenlor administrative

Vignette as a tool in teaching and understanding the theories used in explaining administrative phenomena

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.6044205
CZU: 378.1

Pag. 31-38

Cornea Valentina
 
Universitatea „Dunarea de Jos”, Galați
 
 
Disponibil în IBN: 14 februarie 2022


Rezumat

În domeniul administrației publice multe dintre conceptele și circumstanțele academice avute în vedere sunt percepute ca fiind abstracte, complexe și dificile. Având la bază acest considerent, lucrarea analizează aspectele semnificative ale vinietei, ca instrument metodologic în predarea și înțelegerea teoriilor utilizate în explicarea fenomenelor administrative. Susținem că formatul academic în care este afișat conținutul teoretic este crucial pentru înțelegerea unei teorii. Utilizarea adecvată a vinietei în cadrul procesului instructiv-educativ poate produce schimbări măsurabile și semnificative în comportamentul absolvenților ce urmează specialitatea administrației publică, contribuind în egală măsură și la acumulare de cunoștințe, și dezvoltare de competențe. Valoarea semnificativă a instrumnetului este data de faptul că facillitează înțelegerea teoriei și aplicarea acesteia în contexte practice, desprinse din realitatea administrației publice. Exemplu de vinietă și modul concret de utilizare a acesteia este prezentat pentru a ilustra argumentul.

In the public administration field, many of the concepts and academic circumstances that are taken into account are perceived as being abstract, complex, and difficult. Considering this, this paper analyses the significant aspects of the vignette, as a methodological instrument in teaching and understanding the utilised theories in the explanation of administrative phenomena. We endorse the idea that the academic format in which the theoretic content is presented, is crucial for understanding a theory. Adequate usage of the vignette in the instructive-educative process can produce measurable and significant changes in the behaviour of the graduates enrolled in the public administration specialisation, this contributes equally, to both knowledge gathering and competence development. The significant value of the instrument is given by the fact that it facilitates the understanding of public administration theory and how it is applied in practical situations, which is derived from the reality of public administration. An example of a vignette and a practical way of its implementation is presented to depict the argument.

Cuvinte-cheie
teorie, vinietă, cunoştinţe, competențe,

theory, vignette, knowledge, skills