Provocări actuale ale societății contemporane privind etnoeducația în familie
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
393 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-13 23:07
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018.1:39 (3)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4064)
Cultural anthropology. Ethnography. Customs. Manners. Traditions. Way of life (2240)
SM ISO690:2012
BUZENCO, Aurelia. Provocări actuale ale societății contemporane privind etnoeducația în familie. In: Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii, 30-31 octombrie 2021, Chişinău. Chişinău: Tipografia UST, 2021, Ediția 1, vol.1, pp. 139-143. ISBN 978-9975-76-369-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii
Ediția 1, vol.1, 2021
Conferința "Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii"
Chişinău, Moldova, 30-31 octombrie 2021

Provocări actuale ale societății contemporane privind etnoeducația în familie

CZU: 37.018.1:39

Pag. 139-143

Buzenco Aurelia
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 5 ianuarie 2022


Rezumat

Conținutul articolului dezvoltă idei cu referire la prioritățile axiologice ale etnoeducației în mediul familial determinate de provocările actuale ale societății contemporane și de tradiţiile progresive ale educaţiei în familie a poporului român. Profundele transformări democratice din societate şi cerinţa imanentă de integrare în ansamblul structural al lumii contemporane sunt indisolubil legate de recunoaşterea înnoirii spirituale prin dezvoltarea ştiinţei şi perfecţionarea întregului sistem de educaţie. Misiunea educației contemporane în familie rezultă din preceptele teoretice ale etnopedagogiei, care generează cunoștințe noi stimulative în sensul etnoeducației în familie.

The content of the article develops ideas with the reference to the axiological priorities of ethnoeducation in the family environment determined by the current challenges of contemporary society and the progressive traditions of family education of the Romanian people. The deep democratic transformations in society and the immanence need for integration into the structural ensemble of the contemporary world are tied to the recognition of spiritual renewal through the development of science and the improvement of the entire education system. The mission of contemporary family education results from the theoretical precepts of ethnopedagogy, which generates stimulating new knowledge in the sense of ethnoeducation in the family.

Cuvinte-cheie
familie, etnoeducație, etnopedagogia, prioritățile axiologice ale educației populare,

family, etnoeducation, etnopedagogy, axiological praxiology of popular education