Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
467 9 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-14 12:58 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
342.71(=135.1) (1) |
Fundamental rights. Human rights. Rights and duties of the citizen (955) |
SM ISO690:2012 DELEANU, Ruslan. Programarea online – facilitate sau impediment în procesul redobândirii cetăţeniei române. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Sociale), 2021, nr. 8(148), pp. 209-214. ISSN 1814-3199. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5113530 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Sociale) | ||||||
Numărul 8(148) / 2021 / ISSN 1814-3199 /ISSNe 2345-1017 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.5113530 | ||||||
CZU: 342.71(=135.1) | ||||||
Pag. 209-214 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Odată cu dezvoltarea vieţii sociale şi a expansiunii internetului şi implementarea acestuia în toate palierele vieţii sociale s-a prefigurat apariţia unei noi provocări – programarea online. În vederea simplificării şi îmbunătăţirii interacţiunii dintre cetăţean şi autorităţile publice, la nivel european, mai nou şi la nivel naţional, a apărut tendinţa utilizării din ce în ce mai mult a digitalizării serviciilor publice. Această măsură a fost concepută cu precădere pentru simplificarea şi eficientizarea timpilor de aşteptare atunci când un cetăţean intenţionează să-şi exercite un drept în faţa unei instituţii publice, dar şi ca un instrument legal care să permită fiecărui cetăţean exercitarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale într-un mod facil, în era digitalizării, în spiritul Strategiei Naţionale privind Agenda Digitală pentru România 2020. Din analiza domeniilor în care a fost implementată programarea online, ca formă a digitalizării serviciilor publice, aceasta s-a concretizat ca o măsură complementară/opţională celei de a beneficia de un serviciu public direct la ghişeu, fără o programare online. Dacă în luna ianuarie 2016 la nivelul Direcţiei Generale de Paşapoarte Bucureşti, din totalul de cereri înregistrate de eliberare a unui paşaport, aproximativ 2% erau cereri formulate în baza unei programări prealabile online, iar 98% erau cereri fără programare prealabilă online, direct la ghişeu, în timp, numărul solicitanţilor în baza programării online a crescut la aproximativ 10% în iunie 2017, tendinţa fiind în creştere. În articolul de faţă vom identifica avantajele şi dezavantajele programării online în procesul redobândirii cetăţeniei române şi posibilele variante de îmbunătăţire a procesului. |
||||||
Cuvinte-cheie cetăţeni, redobândirea cetățeniei române, programare online, digitalizare, instituţii publice, opţiune, reglementare, transparență, citizens, regaining Romanian citizenship, Online Scheduling, digitisation, public institutions, option, regulation, transparency |
||||||
|