Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
555 37 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-05 01:23 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091 (507) |
Organization of instruction (559) |
SM ISO690:2012 AXENTII, Ioana Aurelia. Profesorul într-o continuă cucerire spirituală a elevilor – nativi digitali. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”, 2020, nr. 1(11), pp. 193-204. ISSN 2345-1866. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice” | ||||||
Numărul 1(11) / 2020 / ISSN 2345-1866 /ISSNe 2345-1904 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.091 | ||||||
Pag. 193-204 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Schimbările esențiale care se produc în secolul XXI de natură economică, politică, cultura se reflectă, inevitabil și în domeniul educației. Noile generații de educabili numiți și nativii digitali au dus la necesitatea schimbării în plan educațional a modalităților de realizare a învățării unde activitatea profesorului va trebui axată continuu pe cucerirea spirituală a elevilor – nativi digitali. Societatea contemporană solicită concentrarea demersurilor didactice asupra formării unui individ cu noi dimensionări ale capacităților acţionale, intelectuale şi morale, în care prioritară trebuie să devină gândirea atipică, creatoare şi inventivă, inteligenta ageră, spiritul de observație, pragmatismul acțiunilor, flexibilitatea şi ingeniozitatea minții. Astfel apare necesitate de schimbare a paradigmei școlii contemporane în care elevii îşi asumă responsabilitatea pentru valorile, sentimentele şi acțiunile proprii, deoarece acestea au fost auto-generate, mai degrabă, decât impuse de către o autoritate. Ansamblul procedural și metodologic de natură psihopedagogică va fi redimensionat de către profesor în concordanță cu noile realități. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie, globalizare, psihopedagogie, schimbare, nativi digitali, virtual, modernitate, flexibilitate, education, globalization, psycho-pedagogy, change, digital natives, virtual, modernity, flexibility |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Axentii, I.</dc:creator> <dc:date>2020-07-01</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'><p>Schimbările esențiale care se produc în secolul XXI de natură economică, politică, cultura se reflectă, inevitabil și în domeniul educației. Noile generații de educabili numiți și nativii digitali au dus la necesitatea schimbării în plan educațional a modalităților de realizare a învățării unde activitatea profesorului va trebui axată continuu pe cucerirea spirituală a elevilor – nativi digitali. Societatea contemporană solicită concentrarea demersurilor didactice asupra formării unui individ cu noi dimensionări ale capacităților acţionale, intelectuale şi morale, în care prioritară trebuie să devină gândirea atipică, creatoare şi inventivă, inteligenta ageră, spiritul de observație, pragmatismul acțiunilor, flexibilitatea şi ingeniozitatea minții. Astfel apare necesitate de schimbare a paradigmei școlii contemporane în care elevii îşi asumă responsabilitatea pentru valorile, sentimentele şi acțiunile proprii, deoarece acestea au fost auto-generate, mai degrabă, decât impuse de către o autoritate. Ansamblul procedural și metodologic de natură psihopedagogică va fi redimensionat de către profesor în concordanță cu noile realități.</p></dc:description> <dc:description xml:lang='en'><p>The essential economic, political and cultural changes that take place in the 21st century are inevitably reflected in the field of education. The new generations of learners named the digital natives have led to the need to change the educational plan and the ways to achieve the learning goals, thus the activity of the teacher will have to focus continuously on the spiritual conquest of the students – digital natives. The contemporary society demands concentration of the didactic actions on the formation of an individual with new dimensions of intellectual and moral capacities. The atypical, creative and inventive thinking, the sharp intelligence, the spirit of observation, the pragmatism of the actions, and the flexibility and the ingenuity of the mind must become a priority. Such changes require a paradigm shift in contemporary school in which the students assume responsibility for their own values, feelings and actions, because they have been self-generated, rather than imposed by an authority. The psycho-pedagogical methodological and procedural ensemble will be resized in accordance with the new realities by the teacher.</p></dc:description> <dc:source>Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice” 11 (1) 193-204</dc:source> <dc:subject>educaţie</dc:subject> <dc:subject>globalizare</dc:subject> <dc:subject>psihopedagogie</dc:subject> <dc:subject>schimbare</dc:subject> <dc:subject>nativi digitali</dc:subject> <dc:subject>virtual</dc:subject> <dc:subject>modernitate</dc:subject> <dc:subject>flexibilitate</dc:subject> <dc:subject>education</dc:subject> <dc:subject>globalization</dc:subject> <dc:subject>psycho-pedagogy</dc:subject> <dc:subject>change</dc:subject> <dc:subject>digital natives</dc:subject> <dc:subject>virtual</dc:subject> <dc:subject>modernity</dc:subject> <dc:subject>flexibility</dc:subject> <dc:title>Profesorul într-o continuă cucerire spirituală a elevilor – nativi digitali</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>