Formarea competenței lexicale în limba română în instituţiile de educație timpurie cu instruire în limbile minorităţilor naţionale
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
438 13
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-04 07:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.21:811.135ʼ243 (1)
Kinds of school providing general education (2127)
Balkan Romance / Balkan Romanic languages (1472)
SM ISO690:2012
MUTCOGLO, Galina. Formarea competenței lexicale în limba română în instituţiile de educație timpurie cu instruire în limbile minorităţilor naţionale. In: Ştiinţă, educaţie, cultură , 12 februarie 2021, Comrat. Comrat, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Comrat, 2021, Vol.2, pp. 126-129. ISBN 978-9975-3496-3-5; 978-9975-3496-1-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţă, educaţie, cultură
Vol.2, 2021
Conferința "Ştiinţă, educaţie, cultură"
Comrat, Moldova, 12 februarie 2021

Formarea competenței lexicale în limba română în instituţiile de educație timpurie cu instruire în limbile minorităţilor naţionale

CZU: 373.21:811.135ʼ243

Pag. 126-129

Mutcoglo Galina
 
Universitatea de Stat din Comrat
 
 
Disponibil în IBN: 28 februarie 2021


Rezumat

The process of acquiring vocabulary in romanian is performed according to the age of the children and the communication needs of the target group. An important role in vocabulary learning activities is given to the process of selecting vocabulary units, because it is necessary to master a lexical minimum. And the didactic process of acquiring new words goes through the following stages: presenting the word in a communication situation, semantizing the word, fixing the word. Due to the development of vocabulary the child will be able to converse.

Cuvinte-cheie
pre-school, active vocabulary, word selection, presentation of the word, semantization and fixation of the word