Articolul precedent |
Articolul urmator |
599 22 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-10 08:43 |
SM ISO690:2012 PONOMARI, Dorina. Particularitățile dezvoltării psihice a preșcolarilor cu tulburări de limbaj. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: Materialele conferinței științifice anuale a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. Seria XXI, 22-23 martie 2018, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2018, Seria 20, Vol.1, pp. 105-112. ISBN 978-9975-46-374-4; 978-9975-46-375-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului Seria 20, Vol.1, 2018 |
||||||
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului" Seria XXI, Chișinău, Moldova, 22-23 martie 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 105-112 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The child's communicativeness and sociability develops concurrently with the expansion of language and the development of its most important functions, but also changing the forms of communication with age, to the extent in which they are the tribute to the knowledge, motivations, objectives, which are also in development. The monologue is frequently used during this period, it is the premise of an internalized language, preparing the subsequent social activity; mimics and gestures being used to express wishes, knowledge and needs. |
||||||
|