Articolul precedent |
Articolul urmator |
442 12 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-01 14:05 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
796.011.3:37.018.1/.2 (1) |
Recreation. Entertainment. Games. Sport (1705) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4054) |
SM ISO690:2012 NEACȘU, Ioan-Cristian. Argumente teoretice și metodologice ale educației fizice la nivelul parteneriatului școală - familie - comunitate. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 287-292. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.2, 2020 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 796.011.3:37.018.1/.2 | ||||||
Pag. 287-292 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The option of theoretical and methodological argumentation of physical education, as a general dimension of education, is justified by the influences of the social field of the school-family-community partnership. The following study reflects the plan of evolution of the main concepts, depending on the characteristics of the socio-historical stages, with the determining role both in the educational community and in the formation, development and permanent integration of the student. References to the objectives and functions of physical education create openings for the design of the pedagogical model for ensuring physical education at the level of the school-family-community partnership. |
||||||
Cuvinte-cheie physical education, school – family – community partnership |
||||||
|