Strategii didactice interactive valorificate în formarea atitudinilor interpretative ale elevilor din clasele primare
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
591 32
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-08 16:55
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
372.881.13:373.3 (3)
Education (14782)
Kinds of school providing general education (2120)
SM ISO690:2012
OBOROCEANU, Viorica. Strategii didactice interactive valorificate în formarea atitudinilor interpretative ale elevilor din clasele primare. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Pedagogia Școlii Superioare și Psihopedagogie și Pedagogie în Învățământul Preșcolar și Primar, 29-30 septembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2020, Vol. 2, pp. 222-230. ISBN 978-9975-76-311-0, 978-9975- 76-313-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 2, 2020
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective"
Chişinău, Moldova, 29-30 septembrie 2020

Strategii didactice interactive valorificate în formarea atitudinilor interpretative ale elevilor din clasele primare

CZU: 372.881.13:373.3

Pag. 222-230

Oboroceanu Viorica
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 21 noiembrie 2020


Rezumat

Atitudinile pozitive față de lectură influențează elevul de vârstă școlară mică. Principiul stimulării interesului pentru lectură al elevilor, actualizării experienţei de viaţă şi a celei estetice, al creativităţii stau la baza dezvoltării atitudinii elevului faţă de opera literară, iar acestea din urmă fiind un generator al atitudinilor interpretative. Elevii de azi aşteaptă noi şi noi provocări, prin urmare, trebuie să le oferim texte care să le trezească şi să le menţină interesul, să descopere de fiecare dată noi chei de lectură, să-şi dezvolte capacitatea de analiză şi sinteză, să valorifice experienţa personală. Formarea atitudinii intepretative a elevului faţă de textul literar solicită a fi inițiată prin aplicarea strategiilor didactice, determinată de acurateţea comprehensiunii. Preferinţa literară a cititorului şi atitudinea lui pozitivă faţă de un personaj îi serveşte drept model elevului.

Positive attitudes towards reading influence the young school age student. The principle of stimulating students' interest in reading, updating life experience and aesthetics, creativity are the basis for developing the student's attitude towards literary work, and the latter being a generator of interpretive attitudes. Today's students face new and new challenges, therefore, we must offer them texts that will arouse and maintain their interest, to discover new reading keys every time, to develop their capacity for analysis and synthesis, to capitalize on the experience. personal. The formation of the student's interpretive attitude towards the literary text requires to be initiated by applying the didactic strategies, determined by the accuracy of the comprehension. The reader's literary preference and positive attitude toward a character serves as a model for the student.

Cuvinte-cheie
atitudine, atitudine interpretativă, text literar, interpretare, strategii didactice interactive,

attitude, interpretive attitude, literary text, interpretation, interactive teaching strategies