Formarea și dezvoltarea competențelor cognitive prin alfabetizarea științifică
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
609 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-01 23:09
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.014.22:167/168(478) (1)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4060)
Logic. Epistemology. Theory of knowledge. Methodology of logic (158)
SM ISO690:2012
FEURAŞ, Eugenia. Formarea și dezvoltarea competențelor cognitive prin alfabetizarea științifică. In: Economica, 2020, nr. 3(113), pp. 46-63. ISSN 1810-9136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 3(113) / 2020 / ISSN 1810-9136

Formarea și dezvoltarea competențelor cognitive prin alfabetizarea științifică

Education and Development of Cognitive Competences through Scientific Literacy

CZU: 37.014.22:167/168(478)
JEL: I 20, I 21.

Pag. 46-63

Feuraş Eugenia
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 9 noiembrie 2020


Rezumat

Una dintre premisele creșterii și menținerii competitivității economiilor naționale rezidă în posedarea unei forțe de muncă productive, creative și adaptive la schimbări. Formarea ei se efectuează prin obținerea unor noi competențe-cheie, inclusiv a competențelor cognitive. Scopul articolului este de a argumenta necesitatea alfabetizării științifice în vederea securizării angajabilității pe piața muncii, iar rezultatul obținut – propunerea unui model de formare și dezvoltare graduală a competențelor cognitive la toate nivelurile de învățământ: primar, secundar și terțiar. Abordarea epistemologică a fost cea constructivistă, iar metodele de cercetare de bază – analiza, sinteza și integrarea cros-curriculară.

One of the prerequisites for growing and maintaining the competitiveness of national economies is to have a productive, creative and adaptive to change workforce. Its education is carried out by obtaining new key competencies, including cognitive competencies. The purpose of the article is to bring arguments for the need of scientific literacy to ensure employability in the labour market, and the outcome is to propose a model of training and gradual development of the cognitive competences at all education levels: primary, secondary and tertiary. This article is based on a constructivist epistemological approach and the basic research methods are analysis, synthesis and crosscurricular integration.

Cuvinte-cheie
competenţe cognitive, alfabetizare ştiinţifică, formarea și dezvoltarea competențelor cognitive în învățământul primar, secundar și terțiar,

cognitive competences, scientific literacy, education and development of cognitive skills in primary, secondary and tertiary education