Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
609 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-01 23:09 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.014.22:167/168(478) (1) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4060) |
Logic. Epistemology. Theory of knowledge. Methodology of logic (158) |
SM ISO690:2012 FEURAŞ, Eugenia. Formarea și dezvoltarea competențelor cognitive prin alfabetizarea științifică. In: Economica, 2020, nr. 3(113), pp. 46-63. ISSN 1810-9136. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Economica | ||||||
Numărul 3(113) / 2020 / ISSN 1810-9136 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.014.22:167/168(478) | ||||||
JEL: I 20, I 21. | ||||||
Pag. 46-63 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Una dintre premisele creșterii și menținerii competitivității economiilor naționale rezidă în posedarea unei forțe de muncă productive, creative și adaptive la schimbări. Formarea ei se efectuează prin obținerea unor noi competențe-cheie, inclusiv a competențelor cognitive. Scopul articolului este de a argumenta necesitatea alfabetizării științifice în vederea securizării angajabilității pe piața muncii, iar rezultatul obținut – propunerea unui model de formare și dezvoltare graduală a competențelor cognitive la toate nivelurile de învățământ: primar, secundar și terțiar. Abordarea epistemologică a fost cea constructivistă, iar metodele de cercetare de bază – analiza, sinteza și integrarea cros-curriculară. |
||||||
Cuvinte-cheie competenţe cognitive, alfabetizare ştiinţifică, formarea și dezvoltarea competențelor cognitive în învățământul primar, secundar și terțiar, cognitive competences, scientific literacy, education and development of cognitive skills in primary, secondary and tertiary education |
||||||
|