Contribuţii psihopedagogice la prevenirea comportamentului antisocial
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
787 70
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-04 16:01
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3+316.624.3-053.5/.6 (1)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4064)
Social psychology (1001)
SM ISO690:2012
CUCER, Angela. Contribuţii psihopedagogice la prevenirea comportamentului antisocial. In: Educația: factor primordial în dezvoltarea societății, 9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2020, pp. 227-232. ISBN 978-9975-48-178-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația: factor primordial în dezvoltarea societății 2020
Conferința "Educația: factor primordial în dezvoltarea societății"
Chişinău, Moldova, 9 octombrie 2020

Contribuţii psihopedagogice la prevenirea comportamentului antisocial

CZU: 37.015.3+316.624.3-053.5/.6

Pag. 227-232

Cucer Angela
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 9 octombrie 2020


Rezumat

Legal and moral norms, rules of conduct and values emphasized in society, collectively called „social norms”, serve as a standard for measuring or appreciating human behavior. Antisocial behaviors generally refer to aggressive, intimidating, or destructive activities that affect or destroy another person’s quality of life. Moreover, people who exhibit antisocial behavior have a tendency to violate moral and social norms. In the following, the author addresses the problem of preventing antisocial behavior in adolescents, proposes some prevention recommendations in order to reduce antisocial behavior