Scurt istoric privind asistenţa psihologică în sistemul de învăţământ din Canada
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
852 122
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-28 13:08
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[159.9+37.015.3](71)(091) (1)
Psychology (3508)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4054)
SM ISO690:2012
POTÂNG, Angela. Scurt istoric privind asistenţa psihologică în sistemul de învăţământ din Canada. In: Educația: factor primordial în dezvoltarea societății, 9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2020, pp. 187-190. ISBN 978-9975-48-178-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația: factor primordial în dezvoltarea societății 2020
Conferința "Educația: factor primordial în dezvoltarea societății"
Chişinău, Moldova, 9 octombrie 2020

Scurt istoric privind asistenţa psihologică în sistemul de învăţământ din Canada

CZU: [159.9+37.015.3](71)(091)

Pag. 187-190

Potâng Angela
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 9 octombrie 2020


Rezumat

The field of psychology in Canada has a history of more than a century. Currently, psychological assistance activities in schools are an essential service in all provinces of the country. School psychologists in Canada work according to the regulations that are approved by the National Association of School Psychologists (NASP) and the Canadian Association of Psychology (CPA). Canada and Republic of Moldova have different training systems, continuous training, practice for school psychologists. Comparing and contrasting these two systems will help synthesize the recommendations for the development of the psychological assistance service in the educational field in the Republic of Moldova.