Două instrumente calimetrice utile și obligatorii din activitatea tuturor managerilor școlari
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
532 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-26 14:44
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.07 (11)
Kinds of school providing general education (2120)
SM ISO690:2012
TEŞCU, Mihai. Două instrumente calimetrice utile și obligatorii din activitatea tuturor managerilor școlari. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2020, nr. 4(122), pp. 10-13. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4057059
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4(122) / 2020 / ISSN 1810-6455

Două instrumente calimetrice utile și obligatorii din activitatea tuturor managerilor școlari

Two Quality Measurement Tools, Useful and Compulsory for All School Managers

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4057059
CZU: 373.07

Pag. 10-13

Teşcu Mihai12
 
1 Liceul Teoretic „Mircea cel Bătrân“, Chişinău,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 5 octombrie 2020


Rezumat

Articolul prezintă două instrumente calimetrice, considerate utile și necesare în evaluarea activității managerului școlar, dar și în aprecierea procesului de gestionare a unei instituții de învățământ. În acest context, autorul oferă o perspectivă de aplicare eficientă în managementul intern al instituției a unor instrumente de evaluare precum chestionarele CASE și OCDQ, care permit evaluarea comprehensivă a climatului școlar, aprecierea interacțiunilor școlare dintre diverși actori educaționali: elevi, părinți, cadre didactice, manager școlar.

The article presents two calorimetric tools, considered useful and necessary in evaluating the activity of the school manager, as well as in assessing the management process in an educational institution. In this context, the author offers a perspective of efficient application, in the internal management of the institution, of certain evaluation tools, such as the CASE and OCDQ questionnaires, which help to achieve a comprehensive evaluation of the school climate, and also to assess school-based interactions between various educational actors, such as students, parents, teachers, and school manager.

Cuvinte-cheie
calimetrie, instrumente calimetrice, manager școlar, interacțiuni școlare ale cuartetului,

qualimetry, quality measurement tools, school manager, quartet school interactions