Metode şi tehnici de stimulare a învăţării creative prin lecţiile de fizică
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
560 9
Ultima descărcare din IBN:
2023-09-03 14:55
SM ISO690:2012
CUŞNIRIUC, Marina. Metode şi tehnici de stimulare a învăţării creative prin lecţiile de fizică. In: Tradiţie şi inovare în cercetarea ştiinţifică: Colloquia Professorum din 18 octombrie 2013, 18 octombrie 2013, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2014, Ediția 4, pp. 82-87. ISBN 978-9975-50-136-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tradiţie şi inovare în cercetarea ştiinţifică
Ediția 4, 2014
Colocviul "Tradiţie şi inovare în cercetarea ştiinţifică"
Bălți, Moldova, 18 octombrie 2013

Metode şi tehnici de stimulare a învăţării creative prin lecţiile de fizică


Pag. 82-87

Cuşniriuc Marina
 
Colegiul Pedagogic „Ion Creangă” din Bălți
 
 
Disponibil în IBN: 27 martie 2020


Rezumat

Physics taught at school is more a means to find out and learn than just a storage of knowledge. Creative learning requires students to create their own values and mea-nings for what they learn. The essence of using methods and techniques to stimulate creative learning is to make the student focus on key ideas and the connections between them, then map the knowledge in a manner that would help him understand and retain important ideas and relations, thus creating the basis for creative association of this knowledge.

Cuvinte-cheie
physics, creativity, creative learning, conceptual map, map of ideas, the concept of "cartoons"