Articolul precedent |
Articolul urmator |
560 9 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-09-03 14:55 |
SM ISO690:2012 CUŞNIRIUC, Marina. Metode şi tehnici de stimulare a învăţării creative prin lecţiile de fizică. In: Tradiţie şi inovare în cercetarea ştiinţifică: Colloquia Professorum din 18 octombrie 2013, 18 octombrie 2013, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2014, Ediția 4, pp. 82-87. ISBN 978-9975-50-136-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Tradiţie şi inovare în cercetarea ştiinţifică Ediția 4, 2014 |
||||||
Colocviul "Tradiţie şi inovare în cercetarea ştiinţifică" Bălți, Moldova, 18 octombrie 2013 | ||||||
|
||||||
Pag. 82-87 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Physics taught at school is more a means to find out and learn than just a storage of knowledge. Creative learning requires students to create their own values and mea-nings for what they learn. The essence of using methods and techniques to stimulate creative learning is to make the student focus on key ideas and the connections between them, then map the knowledge in a manner that would help him understand and retain important ideas and relations, thus creating the basis for creative association of this knowledge. |
||||||
Cuvinte-cheie physics, creativity, creative learning, conceptual map, map of ideas, the concept of "cartoons" |
||||||
|