Comunicarea muzicală – modelul persuasiunii pedagogice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
468 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-20 19:42
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:78 (33)
Probleme generale de didactică și metodică (1199)
Muzică (1804)
SM ISO690:2012
ESIPCIUC, Rodica. Comunicarea muzicală – modelul persuasiunii pedagogice. In: Interuniversitaria, Ed. 10, 16 mai 2014, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2015, Ediția 10, pp. 212-217. ISBN 978-9975-50-143-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Interuniversitaria
Ediția 10, 2015
Colocviul "Interuniversitaria"
10, Bălți, Moldova, 16 mai 2014

Comunicarea muzicală – modelul persuasiunii pedagogice

CZU: 37.02:78

Pag. 212-217

Esipciuc Rodica
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 13 martie 2020


Rezumat

The article approaches the issue of musical communication as a pedagogical model of persuasion. Communication is ubiquitous and constitutes the substance of any human manifestation. Pedagogical persuasion dwells on the attempt to demonstrate the communicative power of music, to get into a relationship with it, in order to turn it into a part of the self. The musical communication is directly involved in the educational process and aims to achieve the artistry of the teacher to develop educational messages, provoking formative reactions to the students, whereas the essential condition is the educational compatibility.

Cuvinte-cheie
musical communication, pedagogical persuasion, educational process