Articolul precedent |
Articolul urmator |
537 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-08 13:14 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.3.02:[811.135.1+821.135.1] (2) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2013) |
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1456) |
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2087) |
SM ISO690:2012 ZAHARCO, Iulia. Designul lecţiei de predare a textelor nonliterare în clasa a II-a. In: Interuniversitaria, Ed. 10, 16 mai 2014, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2015, Ediția 10, pp. 160-167. ISBN 978-9975-50-143-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Interuniversitaria Ediția 10, 2015 |
||||||
Colocviul "Interuniversitaria" 10, Bălți, Moldova, 16 mai 2014 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.3.02:[811.135.1+821.135.1] | ||||||
Pag. 160-167 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The studying of non-literary texts is explained by the necessity of making a relation between what pupils learn at school and their personal life. This article stresses that non-literary texts have to be introduced from primary schools. Through different activities, organized at all lesson, but in special, at Rumanian language, pupils would learn how to write a letter, an invitation or an announcement. We aim to offer certain information, which in our opinion would help teachers of primary schools to organize lessons and how to teach pupils to use correctly non-literary texts. |
||||||
Cuvinte-cheie non-literary text, lesson, communication, activities, experience. |
||||||
|