Aspectele psihofiziologice ale procesului educaţional în şcoală
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
530 6
Ultima descărcare din IBN:
2023-03-12 10:21
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3+159.922 (97)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3845)
Psihologie (3327)
SM ISO690:2012
HAVRUN, Elena. Aspectele psihofiziologice ale procesului educaţional în şcoală. In: Interuniversitaria, Ed. 10, 16 mai 2014, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2015, Ediția 10, pp. 46-52. ISBN 978-9975-50-143-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Interuniversitaria
Ediția 10, 2015
Colocviul "Interuniversitaria"
10, Bălți, Moldova, 16 mai 2014

Aspectele psihofiziologice ale procesului educaţional în şcoală

CZU: 37.015.3+159.922

Pag. 46-52

Havrun Elena
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
Disponibil în IBN: 13 martie 2020


Rezumat

The work considers the problem of evaluation of psycho-pedagogical achievements in the field psihofiziologiei and possibilities of their application in the practice of education. The analysis referativă detailed literature of scientific-methodical about the latest discoveries in neuroscience, physiology and the way of implementing them into the educational process. Special attention is paid to the study of the functional state of the organism of the child, and mechanisms of physiological processes of adaptation and dezadaptation. On the vast experimental material,confirmed the lack of teacher training in sections psychophysiological characteristics of the age of the students and the effectiveness of the mastery of the learning material

Cuvinte-cheie
psychophysiology, adaptation, dezadaption, fatigue, neuroscience, physiology pedagogical, valeologization, opportunities, effort, Implementation, education