Provocările tehnologiilor informaționale în raporturile de comerț la distanță
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
667 16
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-08 14:19
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
347.74:004 (4)
Drept comercial. Dreptul societăţilor comerciale (1292)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4182)
SM ISO690:2012
CALMÎC, Vlada. Provocările tehnologiilor informaționale în raporturile de comerț la distanță. In: State, security and human rights: in condition of information siciety, 13-14 decembrie 2018, Chişinău. Chişinău: Tipografia "Artpoligraf", 2019, pp. 158-165. ISBN 978-9975-108-88-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
State, security and human rights 2019
Conferința "Statul, securitatea şi drepturile omului în condiţiile societăţii informaţionale"
Chişinău, Moldova, 13-14 decembrie 2018

Provocările tehnologiilor informaționale în raporturile de comerț la distanță

Challenges of information technologies in distance trade reports

CZU: 347.74:004

Pag. 158-165

Calmîc Vlada
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 12 martie 2020


Rezumat

Modern technologies generate new economic, legal and social problems, which imply the creation of new ways to solve them. The emergence and prospects for the development of the distance sales institution are under the enormous influence of the technogenic and multifaceted nature of distance meansofcommunicationusedtoachievethewill ofthecontractingparties. Within the European market, distance contracts occupy a well-deserved place in the civil and commercial contracts system and enjoy fairly successful regulation as well as increased attention from doctrines and practitioners. It is from these considerations that the issue of distance trade has become a priority area of scientificand practical concern for European researchers.

Cuvinte-cheie
distance selling, distance sale contract, distance means of communication, contract between absent, consumer, professional, e-commerce