Poziţionarea Republicii Moldova în ultimele tendinţe şi strategii ale brandingului de ţară
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
675 14
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-01 11:09
SM ISO690:2012
TĂRÎŢĂ, Orest, GHERMAN, Doina. Poziţionarea Republicii Moldova în ultimele tendinţe şi strategii ale brandingului de ţară. In: Teoria şi practica administrării publice, 22 mai 2015, Chișinău. Chisinau, Moldova: „Garamont” S.R.L., 2015, pp. 169-172. ISBN 978-9975-3019-3-0..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Teoria şi practica administrării publice 2015
Conferința "Teoria şi practica administrării publice"
Chișinău, Moldova, 22 mai 2015

Poziţionarea Republicii Moldova în ultimele tendinţe şi strategii ale brandingului de ţară

Republic of Moldova’s positioning in the latest trends and strategies of country branding

Позиция Республики Молдова в свете последних тенденций и стратегий брандинг-а страны


Pag. 169-172

Tărîţă Orest, Gherman Doina
 
Academia de Administrare Publică, Republica Moldova
 
Disponibil în IBN: 5 martie 2020


Rezumat

The difference between what a country is, how it likes to be perceived and how it is in fact seen abroad is sometimes large. International public opinion makes a critical difference to the success of a country’s business, trade and tourism efforts, as well as its diplomatic and cultural relations with other countries. This article brings forth the latest tendencies in nation branding strategy, and some good examples of governmentsponsored programs designed to inform or influence public opinion and individual target audiences, comparisons to other countries, trends over time, strategic in sights which can be applied in Moldova.