Проблематика подготовки педагогических кадров нового поколения, способных работать с «цифровыми» воспитанниками
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
886 1
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-15 22:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018.46 (14)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3882)
SM ISO690:2012
ОВЧЕРЕНКО, Надежда. Проблематика подготовки педагогических кадров нового поколения, способных работать с «цифровыми» воспитанниками. In: Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă: Conferinţă ştiinţifico-practică cu participare internaţională, 31 ianuarie - 1 februarie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2020, pp. 378-383. ISBN 978-9975-76-299-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă 2020
Conferința "Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă"
Chişinău, Moldova, 31 ianuarie - 1 februarie 2020

Проблематика подготовки педагогических кадров нового поколения, способных работать с «цифровыми» воспитанниками

CZU: 37.018.46

Pag. 378-383

Овчеренко Надежда
 
Тираспольский государственный университет
 
 
Disponibil în IBN: 4 martie 2020


Rezumat

 Lucrarea fundamentează științific o nouă viziune a coordonatelor conceptuale ale reformării sistemului de formare profesională a cadrelor didactice de generație nouă, permițând să țină seama de tendințele actuale ale problemei studiate. Autorul articolului reflectă asupra unor problemele actuale: În funcție de ce sistem este necesar a forma profesori de nouă generație? Este necesar să studiem și să ținem seama de particularitățile psihologiei unei noi generații de studenți-pedagogi sau să realizăm pregătirea cadrelor didactice în baza paradigmelor clasice? Dacă da, atunci cum să regândim sistemul de formare profesională pentru a atrage și păstra profesorii de generație nouă, care sunt mai capabili să navigheze în lumea tehnologiilor moderne și să găsească limbă comună cu elevii lor? În lucrare este descris fenomenul „profesorului universitar de tip Lomonosov și consecințele sale asupra calității formării personalului didactic de generație nouă. Rezultatele studiului au condus la concluzia că sistemul modern de formare a personalului pedagogic al noii generații este conceput pentru a forma un specialist competent în domeniul pedagogiei, capabil să lucreze cu elevii noii generații, așa-numita „Generație Z”, care va trăi și va lucra în cel de-al treilea mileniu.

The paper scientifically bases a new vision of the conceptual coordinates of the reform of the vocational training system of the teachers of new generation, allowing to take into account the current tendencies of the studied problem. The author of the article reflects on current problems: According to what system is it necessary to train new generation teachers? Is it necessary to study and to take into account the particularities of the psychology of a new generation of student-pedagogues or to carry out the training of teachers based on the classical paradigms? If so, then how do we rethink the vocational training system to attract and retain new generation teachers, who are better able to navigate the world of modern technologies and find a common language with their students? The paper describes the phenomenon of "Lomonosov type university professor and its consequences on the quality of training of new generation teaching staff. The results of the study led to the conclusion that the modern system of training the pedagogical personnel of the new generation is designed to train a specialist competent in the field of pedagogy, able to work with the students of the new generation, the so-called "Generation Z", which will live and will he was working in the third millennium.

Cuvinte-cheie
personal didactic de generație nouă studenți digitali generația, Z student-pedagog de generație, Z sistem de formare a cadrelor didactice de generație nouă,

teaching staff of new generation digital students generation, Z generation-student pedagogue, Z new generation teacher training system