Valorificarea materialelor din natură în activitățile integrate cu copiii de vârstă timpurie
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1226 115
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-23 17:44
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.24:502 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2014)
Natura. Studiul și conservarea naturii. Protecția naturii și a animalelor sălbatice. (672)
SM ISO690:2012
GÎNJU, Stela, UNGUREANU, Nicoleta Alexandra. Valorificarea materialelor din natură în activitățile integrate cu copiii de vârstă timpurie. In: Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă: Conferinţă ştiinţifico-practică cu participare internaţională, 31 ianuarie - 1 februarie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2020, pp. 325-331. ISBN 978-9975-76-299-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă 2020
Conferința "Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă"
Chişinău, Moldova, 31 ianuarie - 1 februarie 2020

Valorificarea materialelor din natură în activitățile integrate cu copiii de vârstă timpurie

CZU: 373.24:502

Pag. 325-331

Gînju Stela, Ungureanu Nicoleta Alexandra
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 4 martie 2020


Rezumat

 În prezentul articol, autorii evidențiază importanța naturii din perspectiva oferirii în calitate de mijloace didactice-materiale naturale: frunze, fructe, pietre, etc. Este prezentată opinia  mai multor savanți din diverse perioade despre importanța educației copiilor în natură. De asemenea, se stabilește locul materialelor din natură în clasificările mijloacelor didactice, demonstrându-se că pot fi numite și ele mijloace didactice veritabile. Autorii descriu un șir de activități practice, executate cu copii cu vârste cuprinse intre 3 si 6 ani, utilizând materialele din natură. Se realizează o corelare dintre domeniul de activitate, competența specifică și unitățile de competență care pot fi atinse prin aceste activități. 

 This paper emphasizes the importance of nature in the context of using natural materials (such as, leaves, fruits rocks and so on) as teaching methods. Multiple perspectives from different scientists written at different periods of time have been utilized to showcase the importance of education in the natural environment for the development of young people. The article also provides a framework of establishing natural materials as valuable means of teaching. The article will showcase a list of practical activities, carried out by children aged 3 to 6, using natural materials. A direct correlation is being established between the type of activity performed, the competences put into practice and the competences that can be attained through the activities used.

Cuvinte-cheie
mijloace didactice, natură, materiale din natură, activități integrate, dezvoltare globală, preşcolari,

teaching methodologies, nature, natural materials, integrated activities, international development, preschool