Alternative educaționale în învățământul românesc
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1242 221
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-15 19:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013.3 (67)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3883)
SM ISO690:2012
FRUJINĂ, Ioana Georgiana. Alternative educaționale în învățământul românesc. In: Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă: Conferinţă ştiinţifico-practică cu participare internaţională, 31 ianuarie - 1 februarie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2020, pp. 312-316. ISBN 978-9975-76-299-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă 2020
Conferința "Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă"
Chişinău, Moldova, 31 ianuarie - 1 februarie 2020

Alternative educaționale în învățământul românesc

CZU: 37.013.3

Pag. 312-316

Frujină Ioana Georgiana
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 4 martie 2020


Rezumat

 Schimbările din societate, cât și valorile aduse din vest învăţământului românesc, au dus la o analiză amănunțită a sistemului educațional. În România această tendinţă s-a concretizat prin introducerea alternativelor educaționale, astfel în zilele noastre se observă o preferinţă pentru aceste sisteme, lucru foarte important pentru cei interesaţi a introduce reforma în învăţământ.  În învăţământul tradiţional se pregăteşte elevul pentru viaţă, pe când în învăţământul alternativ şcoala face parte din viaţă, cunoştinţele sunt descoperite de către copil. Copiii sunt o lume aparte, cu caractere distincte, în care dascălul poate pătrunde pentru a corecta posibile porniri timpurii pe căi greşite, pentru a clădi viitorul adult. Cunoaşterea psiho-pedagogică a elevului reprezintă premiza proiectării şi desfăşurării unei activităţi diferenţiate şi individualizate, dascălul trecând de la un învăţământ pentru toţi la un învăţământ pentru fiecare. Alternativele educaționale reprezintă în Romania, o abordare care preocupă din ce în ce mai mult părinții, dar și cadrele didactice. Sistemul tradițional de învățământ care presupune reguli, norme și dogme clare, precise, prestabilite a început să nu mai aibă atât de mulți adepți în rândul părinților cu vederi moderne. Privite la început cu reticenţă, aceste iniţiative private au ajuns astăzi a fi apreciate de cei mai mulţi dintre cei implicaţi în actul educaţional. Dacă pentru pedagogia tradiţională centrul este în profesor , în manual , pentru  pedagogiile alternative acest centru este reprezentat de copil. Copilul este acceptat ca fiind autonom , capabil de autoconducere şi este pus în situaţii concrete de viaţă.

The changes in the society, as well as the values brought from the west of the Romanian education, have led to a thorough analysis of the educational system. In Romania this tendency has been materialized by introducing educational alternatives, so nowadays there is a preference for these systems, which is very important for those interested in introducing reform in education. In traditional education the student is prepared for life, while in alternative education the school is a part of life, the knowledge is discovered by the child. Children are a different world, with distinct characters, in which the teacher can penetrate to correct possible early starts on the wrong paths, to build the future adult. The psychopedagogical knowledge of the student represents the premise of designing and carrying out a differentiated and individualized activity, the teacher passing from an education for all to an education for each. The educational alternatives represent in Romania, an approach that more and more concerns parents, but also teachers. The traditional education system that involves clear, precise, predetermined rules, norms and dogmas has begun to lack so many followers among parents with modern views. Initially viewed with reluctance, these private initiatives today have come to be appreciated by most of those involved in the educational act. If for the traditional pedagogy the center is in the teacher, in the manual, for the alternative pedagogies this center is represented by the child. The child is accepted as autonomous, capable of self-control and placed in concrete situations of life.

Cuvinte-cheie
sistem educaţional, alternative educaţionale, reforma,

educational system, educational alternatives, reform