Articolul precedent |
Articolul urmator |
1242 221 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-15 19:49 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.013.3 (67) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3883) |
SM ISO690:2012 FRUJINĂ, Ioana Georgiana. Alternative educaționale în învățământul românesc. In: Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă: Conferinţă ştiinţifico-practică cu participare internaţională, 31 ianuarie - 1 februarie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2020, pp. 312-316. ISBN 978-9975-76-299-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă 2020 | ||||||
Conferința "Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă" Chişinău, Moldova, 31 ianuarie - 1 februarie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.013.3 | ||||||
Pag. 312-316 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Schimbările din societate, cât și valorile aduse din vest învăţământului românesc, au dus la o analiză amănunțită a sistemului educațional. În România această tendinţă s-a concretizat prin introducerea alternativelor educaționale, astfel în zilele noastre se observă o preferinţă pentru aceste sisteme, lucru foarte important pentru cei interesaţi a introduce reforma în învăţământ. În învăţământul tradiţional se pregăteşte elevul pentru viaţă, pe când în învăţământul alternativ şcoala face parte din viaţă, cunoştinţele sunt descoperite de către copil. Copiii sunt o lume aparte, cu caractere distincte, în care dascălul poate pătrunde pentru a corecta posibile porniri timpurii pe căi greşite, pentru a clădi viitorul adult. Cunoaşterea psiho-pedagogică a elevului reprezintă premiza proiectării şi desfăşurării unei activităţi diferenţiate şi individualizate, dascălul trecând de la un învăţământ pentru toţi la un învăţământ pentru fiecare. Alternativele educaționale reprezintă în Romania, o abordare care preocupă din ce în ce mai mult părinții, dar și cadrele didactice. Sistemul tradițional de învățământ care presupune reguli, norme și dogme clare, precise, prestabilite a început să nu mai aibă atât de mulți adepți în rândul părinților cu vederi moderne. Privite la început cu reticenţă, aceste iniţiative private au ajuns astăzi a fi apreciate de cei mai mulţi dintre cei implicaţi în actul educaţional. Dacă pentru pedagogia tradiţională centrul este în profesor , în manual , pentru pedagogiile alternative acest centru este reprezentat de copil. Copilul este acceptat ca fiind autonom , capabil de autoconducere şi este pus în situaţii concrete de viaţă. |
||||||
Cuvinte-cheie sistem educaţional, alternative educaţionale, reforma, educational system, educational alternatives, reform |
||||||
|