Articolul precedent |
Articolul urmator |
652 23 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-18 08:29 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.922.7 (466) |
Psihologie (3362) |
SM ISO690:2012 POSŢAN, Liliana. Copilul – „abracadabrant” pentru adulți și „comun” pentru semeni: cunoaste pentru a accepta. In: Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă: Conferinţă ştiinţifico-practică cu participare internaţională, 31 ianuarie - 1 februarie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2020, pp. 285-288. ISBN 978-9975-76-299-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă 2020 | ||||||
Conferința "Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă" Chişinău, Moldova, 31 ianuarie - 1 februarie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.922.7 | ||||||
Pag. 285-288 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol sunt tratate în maniera eseisticii științifice relațiile adult (părinte, profesor) – copil (preadolescent). Subiectul articolului este preadolescentul, copilul în tranziție, care nu a ajuns încă în perioada adolescenței, se află în perioada somatico-emoțională a pubertății și a socializării extrafamiliale, iar acțiunea în raport cu el este de cunoaștere și elaborare a unor strategii de coabitare prietenoasă. În analiza noastra asupra interacțiunii preadolescenților cu adulții și semenii am aderat la unele constatări validate de experiența precum ar fi (1) referința la restructurările majore pe care le au preadolescenții în câmpul relațiilor în familie, la şcoală şi în afara acesteia; (2) reliefarea unor accente specifice ale restructurărilor ontogenetice la vârsta de 10-14 în funcție de particularitățile și dominantă evoluției societății; (3) stabilirea că la vârsta preadolescentă activitatea dominantă e comunicarea cu semenii (Angela Verdeș, Igor Racu, Elena Losîi) în cadrul tipului culturii cofigurative de învățare, în care învăţarea culturală se realizează în grupurile de egali; Am conchis că, preadolescenţa este puternic influenţată de contextul sociocultural în care tinerii cresc, acesta fiind văzut ca context formal - al adulților și context nonformal - al semenilor, deaceea se impun perspective umaniste, culturologice și comportamentale de analiză a preadolescențe. |
||||||
Cuvinte-cheie preadolescent, adult, semeni, relaţii, strategii de interacțiune, preteen, adult, peers, relationships, interaction strategies |
||||||
|