Sistemul de valori al personalității prin prisma constructivismului în educație
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
802 60
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-24 15:07
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.9:37.01 (14)
Psihologie (3327)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3844)
SM ISO690:2012
ANTOCI, Diana. Sistemul de valori al personalității prin prisma constructivismului în educație. In: Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă: Conferinţă ştiinţifico-practică cu participare internaţională, 31 ianuarie - 1 februarie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2020, pp. 251-254. ISBN 978-9975-76-299-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă 2020
Conferința "Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă"
Chişinău, Moldova, 31 ianuarie - 1 februarie 2020

Sistemul de valori al personalității prin prisma constructivismului în educație

CZU: 159.9:37.01

Pag. 251-254

Antoci Diana
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
Disponibil în IBN: 4 martie 2020


Rezumat

Prezentul articol ridică problema interpretării limitate conceptelor legate de valori și expune poziții ce țin de procesul, modul de plasare valorilor în sistemul de valori. Orice încercare de a studia, de a cerceta, de a dezvolta sistemul de valori are nevoie de abordare și interpretare fundamentală și holistică. Acest articol abordează poziția constructivistă axată pe o altă poziționare și funcționalitate a subiectului aflat în formare în procesul de educație. Examinarea constructivismului ne poate oferi diferite beneficii pentru inițierea de noi cercetări și aplicarea de metode alternative pentru educație, cu scopul de a îmbunătăți procesul de formare a sistemului de valori al personalității.

The present article raises the problem of limited interpretation regarding concepts related to values and exposes positions related to process, way of values placing in the value system. Any attempt to study, research, develop the value system requires a holistic and fundamental approach and interpretation. This article addresses the constructivist position focused on another positioning and functionality of subject undergoing training in education process. Examining constructivism can offer us different benefits for initiating new research and applying alternative methods for education, in order to improve the process of forming personality value system.

Cuvinte-cheie
valoare, sistemul de valori, orientare de valoare, personalitate, constructivism,

value, value system, value orientation, personality, constructivism