Tranziția ierarhică a valorilor în relație cu reușita școlară la adolescenți
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
654 25
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-06 16:24
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018.2:373.5 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3882)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (1998)
SM ISO690:2012
ANTOCI, Diana, BULICANU, Maria. Tranziția ierarhică a valorilor în relație cu reușita școlară la adolescenți. In: Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă: Conferinţă ştiinţifico-practică cu participare internaţională, 31 ianuarie - 1 februarie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2020, pp. 255-259. ISBN 978-9975-76-299-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă 2020
Conferința "Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă"
Chişinău, Moldova, 31 ianuarie - 1 februarie 2020

Tranziția ierarhică a valorilor în relație cu reușita școlară la adolescenți

CZU: 37.018.2:373.5

Pag. 255-259

Antoci Diana1, Bulicanu Maria12
 
1 Universitatea de Stat din Tiraspol,
2 Gimnaziu „Valeriu Bulicanu”, s. Boldurești, r. Nisporeni
 
 
Disponibil în IBN: 4 martie 2020


Rezumat

Prezentul articol redă varii poziții teoretico-științifice și cele personale cu referire la valorile care constituie latura de conținut a orientării personalității și exprimă baza atitudinilor personalității față de realitatea socială. Relațiile dintre valori și performanța școlară reprezentată de rezultatele școlare și capacitățile intelectuale formate este mai greu de pus în evidență pentru că valorile sunt constructe subiective dobândite în special în cursul interacțiunii sociale și depind în foarte mare măsură de conjunctura socioeconomică și mediul social în care persoana s-a născut și s-a dezvoltat. Performanța școlară este influențată de un complex de factori interni și externi, subiectivi și obiectivi, dintre care un rol important îl au valorile elevilor.

This article presents various theoretical and scientific and personal positions with reference to the values that constitute the content side of the personality orientation and expresses the basis of the personality attitudes towards the social reality. The relationship between values and school performance represented by the school results and the intellectual capacities formed is more difficult to highlight because the values are subjective constructs acquired especially during the social interaction and depend to a great extent on the socio-economic situation and the social environment in which the person was born and developed. School performance is influenced by a complex of internal and external factors, subjective and objective, of which the values of students play an important role.

Cuvinte-cheie
valori, adolescent, ierarhie, reuşită şcolară,

value, adolescence, hierarchy, school success