Formarea atitudinilor de învățare la elevi din perspectiva paradigmei constructiviste
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
779 33
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-03 20:43
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.3 (442)
Educație (14324)
SM ISO690:2012
NOUR, Alexandra. Formarea atitudinilor de învățare la elevi din perspectiva paradigmei constructiviste. In: Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă: Conferinţă ştiinţifico-practică cu participare internaţională, 31 ianuarie - 1 februarie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2020, pp. 119-122. ISBN 978-9975-76-299-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă 2020
Conferința "Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă"
Chişinău, Moldova, 31 ianuarie - 1 februarie 2020

Formarea atitudinilor de învățare la elevi din perspectiva paradigmei constructiviste

CZU: 371.3

Pag. 119-122

Nour Alexandra
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 3 martie 2020


Rezumat

Paradigma pedagogiei constructiviste pune accent pe resursele învăţării autonome, bazată pe autoorganizare, pe dobândirea cunoştinţelor prin efort propriu şi motivaţie internă, socială.  Învăţarea în viziune constructivistă valorifică noţiunile de autoorganizare, viabilitate, circularitate a cunoaşterii de la interese la acţiune şi de la acţiune eficientă la interese interiorizate. Implică reconstrucţia predării în raport cu  clasa de elevi. Stimulează capacitatea elevului de asimilare a realităţii şi de autoorganizare cognitivă. Perfecţionarea sa presupune valorificarea tipurilor de învăţare prin construcţie, reconstrucţie, deconstrucţie şi eliminarea exceselor întreţinute de „constructivismul radical”. Constructivismul încurajează educabilii să aibă  atitudine de învățare activă în stabilirea scopurilor, a conținuturilor, a situațiilor, a strategiilor, prin interpretări și înțelegere.

The paradigm of constructivist pedagogy emphasizes the resources of autonomous learning, based on self-organization, on acquiring knowledge through one's own effort and internal, social motivation. Learning in a constructivist vision takes advantage of the notions of self-organization, viability, circularity of knowledge from interests to action and from effective action to internalized interests. It involves the reconstruction of teaching in relation to the class of students. It stimulates the student's ability to assimilate reality and self-organize cognitive. Improving it involves capitalizing on the types of learning through construction, reconstruction, deconstruction and eliminating the excesses sustained by "radical constructivism. Constructivism encourages educators to have an active learning attitude in establishing goals, contents, situations, strategies, through interpretations and understanding.

Cuvinte-cheie
atitudini de învățare, interese, constructivism, construcţie, reconstrucţie, deconstrucție,

learning attitudes, interests, constructivism, construction, reconstruction, deconstruction