Articolul precedent |
Articolul urmator |
779 33 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-03 20:43 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.3 (442) |
Educație (14324) |
SM ISO690:2012 NOUR, Alexandra. Formarea atitudinilor de învățare la elevi din perspectiva paradigmei constructiviste. In: Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă: Conferinţă ştiinţifico-practică cu participare internaţională, 31 ianuarie - 1 februarie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2020, pp. 119-122. ISBN 978-9975-76-299-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă 2020 | ||||||
Conferința "Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă" Chişinău, Moldova, 31 ianuarie - 1 februarie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 371.3 | ||||||
Pag. 119-122 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Paradigma pedagogiei constructiviste pune accent pe resursele învăţării autonome, bazată pe autoorganizare, pe dobândirea cunoştinţelor prin efort propriu şi motivaţie internă, socială. Învăţarea în viziune constructivistă valorifică noţiunile de autoorganizare, viabilitate, circularitate a cunoaşterii de la interese la acţiune şi de la acţiune eficientă la interese interiorizate. Implică reconstrucţia predării în raport cu clasa de elevi. Stimulează capacitatea elevului de asimilare a realităţii şi de autoorganizare cognitivă. Perfecţionarea sa presupune valorificarea tipurilor de învăţare prin construcţie, reconstrucţie, deconstrucţie şi eliminarea exceselor întreţinute de „constructivismul radical”. Constructivismul încurajează educabilii să aibă atitudine de învățare activă în stabilirea scopurilor, a conținuturilor, a situațiilor, a strategiilor, prin interpretări și înțelegere. |
||||||
Cuvinte-cheie atitudini de învățare, interese, constructivism, construcţie, reconstrucţie, deconstrucție, learning attitudes, interests, constructivism, construction, reconstruction, deconstruction |
||||||
|