Constructivismul în învățământul primar din perspectiva evaluării
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
769 90
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-05 08:38
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3:371.3 (6)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2014)
SM ISO690:2012
LĂUDOIU, Daniela, DASCĂLU, Radu. Constructivismul în învățământul primar din perspectiva evaluării. In: Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă: Conferinţă ştiinţifico-practică cu participare internaţională, 31 ianuarie - 1 februarie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2020, pp. 84-89. ISBN 978-9975-76-299-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă 2020
Conferința "Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă"
Chişinău, Moldova, 31 ianuarie - 1 februarie 2020

Constructivismul în învățământul primar din perspectiva evaluării

CZU: 373.3:371.3

Pag. 84-89

Lăudoiu Daniela, Dascălu Radu
 
Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, România
 
 
Disponibil în IBN: 3 martie 2020


Rezumat

 În prezentul articol sunt descrise diverse abordări ale conceptului de constructivism, cu aplicații pe evaluări naționale administrate în învățământul românesc, cu prezentarea posibilității utilizării unei evaluări constructiviste, atât în interesul elevului, cât și al sistemului de învățământ, cu condiția valorificării potențialului elevului, favorizării contextului real de învățare, încurajării explorării cunoașterii și angajării elevilor în diferite experiențe. Orientarea spre o abordare constructivistă a educației nu își poate propune să rezolve problemele acesteia, dar poate încerca să ducă mai departe cunoașterea umană și să sugereze căi de a îmbunătăți practica școlară.

This article describes various approaches to the concept of constructivism, with applications on national assessments administered in the Romanian educational system, presenting the possibility of using a constructivist evaluation, both in the interest of the student and of the educational system, provided that the potential of the student is harnessed, in favor of the context real learning, encouraging the exploration of knowledge and engaging students in different experiences. The orientation towards a constructivist approach to education cannot aim to solve its problems, but it can try to take human knowledge further and suggest ways to improve school practice.

Cuvinte-cheie
constructivism, constructivism cognitiv, constructivism radical, constructivism social, evaluare constructivistă,

constructivism, cognitive constructivism, radical constructivism, social constructivism, constructivist evaluation