Competența de comunicare în contextul comunicarii didactice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1215 176
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-26 16:10
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.3 (440)
Educație (14077)
SM ISO690:2012
GOLUBIŢCHI, Silvia, LUNGU, Viorelia. Competența de comunicare în contextul comunicarii didactice. In: Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă: Conferinţă ştiinţifico-practică cu participare internaţională, 31 ianuarie - 1 februarie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2020, pp. 60-65. ISBN 978-9975-76-299-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă 2020
Conferința "Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă"
Chişinău, Moldova, 31 ianuarie - 1 februarie 2020

Competența de comunicare în contextul comunicarii didactice

CZU: 371.3

Pag. 60-65

Golubiţchi Silvia1, Lungu Viorelia2
 
1 Universitatea de Stat din Tiraspol,
2 Universitatea Tehnică a Moldovei
 
Disponibil în IBN: 3 martie 2020


Rezumat

Competenţa de comunicare este considerată o capacitate globală care cuprinde capacităţi comunicative ale indivizilor dobândite de-a lungul vieţii. Când ne referim la importanța competențelor de comunicare, despre care se vorbește tot mai des în prezent, avem în vedere, în primul rând, faptul că cel mai important factor în relaţionarea oamenilor, în colaborarea pe care o realizează ei pe tot parcursul vieţii este comunicarea. Comunicând, te poți face cunoscut oamenilor, poți prezenta și promova realizările pe care le ai, poți stabili relații de colaborare cu colegii etc. Prin competenţă de comunicare se înţelege nu volumul de cunoştinţe despre limbaj, deţinute de un vorbitor, despre sistemul și elementele limbii, ci capacitatea de a le valorifica în procesul comunicării; deci este vorba despre valoarea lor funcţională și despre capacitatea vorbitorului de a le materializa în procesul comunicării.

Cuvinte-cheie
comunicare didactică, competenţă de comunicare, componente, ascultare activă