Grădiniţa – mediul educaţional favorabil socializării copilului preşcolar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1424 384
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-23 16:25
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.24 (63)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2014)
SM ISO690:2012
ANDRASCIUC, Vasilica, CHIRICĂ, Galina. Grădiniţa – mediul educaţional favorabil socializării copilului preşcolar. In: Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă: Conferinţă ştiinţifico-practică cu participare internaţională, 31 ianuarie - 1 februarie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2020, pp. 23-27. ISBN 978-9975-76-299-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă 2020
Conferința "Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă"
Chişinău, Moldova, 31 ianuarie - 1 februarie 2020

Grădiniţa – mediul educaţional favorabil socializării copilului preşcolar

CZU: 373.24

Pag. 23-27

Andrasciuc Vasilica1, Chirică Galina2
 
1 Cabinet Individual de Psihologie, Maramureş,
2 Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 3 martie 2020


Rezumat

Termenul de grădiniţă ca instituţie educativă pentru copii preşcolari evocă expresia plastică a neofreudistului E. Pfister care susţinea că „ educaţia este un proces de grădinărit psihosocial”. Grădiniţa de copii reprezintă instituţia menită să ocrotească şi să facă educaţia copiilor aflaţi la vârsta copilăriei mijlocii 36-7 ani. Educaţia şi îngrijirea timpurie a copiilor trebuie considerate drept baza sistemelor de educaţie şi de formare, fapt care se traduce prin asigurarea condiţiilor optime de dezvoltare în perspectivă a competenţelor cheie. O educaţie timpurie coerentă în toate mediile implicate (familie, grădiniţă, comunitate etc.) reprezintă contextul necesar unui echilibru între aspectele socio-emoţionale, învăţare şi starea de bine.

The “kindergarten” as an educational institution for preschool children evokes the plastic expression of neofreudist E. Pfister who argued that "education is a psychosocial gardening process". The kindergarten is the first segment of the education system that explicitly proposes its educational purposes for the activities it organizes and carries out. The kindergarten is the institution meant to protect and educate the children of middle age children 3-6-7 years. Early childhood education and care should be considered as the basis of education and training systems, which translates into ensuring optimal conditions for developing key competences in perspective. A coherent early education in all the environments involved (family, kindergarten, community, etc.) represents the necessary context for a balance between socio-emotional aspects, learning and well-being.

Cuvinte-cheie
educaţie, socializare, instituție, grădiniță de copii, preşcolari, curriculum, dezvoltare,

education, socialization, innstitution, kindergarten, preschoolers, curriculum, development