Necesitatea schimbării rolului profesorului în școala contemporană
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
734 46
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-08 20:45
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.136 (76)
Educație (14220)
SM ISO690:2012
IOSIFESCU, Serban. Necesitatea schimbării rolului profesorului în școala contemporană. In: Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă: Conferinţă ştiinţifico-practică cu participare internaţională, 31 ianuarie - 1 februarie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2020, pp. 12-17. ISBN 978-9975-76-299-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă 2020
Conferința "Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă"
Chişinău, Moldova, 31 ianuarie - 1 februarie 2020

Necesitatea schimbării rolului profesorului în școala contemporană

CZU: 371.136

Pag. 12-17

Iosifescu Serban
 
Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar, București
 
 
Disponibil în IBN: 3 martie 2020


Rezumat

Schimbările din societate impun schimbări educaționale profunde – schimbări susținute și de cercetarea de profil. În acest sens, teoriile constructiviste ale învățării oferă un punct important de plecare în regândirea rolului profesorului, de la simplu transmițător de informație, la facilitator al învățării individuale și ale dezvoltării competențelor necesare integrării într-o economie și o societate în schimbare rapidă și imprevizibilă. Lucrarea de față, propune, ca instrument de îmbunătățire a practicii profesionale, în contextul unui management integrat al resurselor umane în educație, schimbarea modului de concepere și realizare a evaluării activității profesorului, pe baza unui model de ”management al performanței”.

The societal changes require profound educational changes - changes supported by relevant research. In this regard, the constructivist theories of learning offer an important starting point in rethinking teacher’s role, from simply transmitting information, to facilitating individual learning and developing the skills needed to integrate into a rapidly and unpredictable changing economy and society. The present paper proposes, as an instrument to improve the teacher’s professional practice, in the context of an integrated management of human resources in education, to change the way of conceiving and realizing the evaluation of the teacher's activity, based on a model of "performance management".

Cuvinte-cheie
evaluarea profesorului, managementul performanţei, management integrat al resurselor umane